Ticker

6/recent/ticker-posts

Mula sapa di Instagram, ajak keluar makan lepastu bawa balik rumah - Polis dedah helah Da'i Syed perangkap mangsanya

 



Beberapa hari lepas, negara dikejutkan dengan kisah seorang pendakwah bebas yang dikatakan telah melalukan perbuatan tidak senonoh terhadap beberapa orang gadis.


Bagaimanapun, kes ini masih belum selesai biarpun pendakwah bebas tersebut dibebaskan dengan ikat jamin.


Biarpun ramai mempersoalkan kenapa  gadis-gadis mudah diperdaya pendakwah itu, lantas Pengarah Jabatan Siasatan Jenyah Bukit Aman, Datuk Huzir Mohamed tampil memaklumkan kepada umum bahawa susp3k menggunakan modus operandi yang sama iaitu berkenalan melalui Instagram, mengajak mngsa keluar makan sebelum memperdaya mereka ke rumahnya untuk melakukan perbuatan terkut0k.



“Suspek mula berkenalan dengan mangsa melalui direct message (DM) dan semua mereka adalah pengikut di Instagram. Suspk akan mengajak mangsa keluar makan atas pelbagai alasan termasuk atas kapasiti sebagai da’i, rakan Instagram dan perniagaan. Kemudian suspk atas pelbagai alasan membuat helah dan memperdaya serta memerngkap mangsa sebelum bawa balik ke rumah. Ketika di rumah berlaku perkara tanpa kerelaan.”


Ujarnya lagi, sehingga kini polis juga telah menerima tujuh laporan polis iaitu dua membabitkan Sksyen 376 Kanun Kesesaan (rog.0l), tiga kes bagi Seksyen 354 Kanun Kesksaan (c4.bul) dan satu kes di bawah Sksyen 377C Kanun Kes3ksaan (s3.ks luar tabii).


Untuk rekod anda juga, Syed kini telah dibebaskan selepas melunaskan bayaran ikat jamin berjumlah RM35,000 di Mahkamah Shah Alam dan Mahkamah Petaling Jaya.


Sumber: mStar via beautifulnara

Post a Comment

0 Comments