Ticker

6/recent/ticker-posts

Kalau boleh pergi pasar setiap hari, kenapa tak dapat berkumpul satu hari untuk mengundi?, tanya Ahmad Maslan

 


Kenyataan Ahli P4rlimen Pontian, Ahmad Maslan baru-baru ini yang mengatakan rkyat Malaysia yang tidak mempunyai pendidikan tinggi takkan faham keperluan mengadakan Pilihan Raya Umum (PRU) secepat mungkin, sehingga mengvndang pelbagai re4ksi netlzen.


Sedar dirinya dikritlk ramai, Ahmad Maslan tetap mempertahankan dirinya. Pada Ahad, 10 Januari 2021, Ahmad memuat naik tweet yang mempersoalkan mengapa orang ramai tidak boleh berkumpulan satu hari untuk mengundi jika rkyat masih dibenarkan untuk pergi ke pasar raya, kedai runclt dan restoran.



“Jika boleh ke kedai, pasar raya, restoran beratur setiap hari, kenaap tak boleh cuma satu hari beratur untuk mengundi dengan SOP ket4t?” katanya memetlk dari laporan Astro Awani.


Tambahnya, lawatan rumah ke rumah dan berkempen secara fizikal adalah tidak dibenarkan.



“Bila banjlr sudah tamat dan bila kita sudah dapat vaksln, kita akan buat mereka beratur di sekolah dengan pengawasan pihak p0lis dan pihak berkuasa tempatan agar mematuhi SOP. Ia hanya perlu dibuat sekali sahaja,” katanya yang menggambarkan bagaimana PRU-15 akan dilakukan kel4k.


“Kalau di pasar raya, mereka boleh akur dengan S0P setiap hari tanpa kehadiran pihak p0lis dan pihak berkuasa tempatan,” katanya.


Sumber: World of Buzz

Post a Comment

0 Comments