Ticker

6/recent/ticker-posts

Selepas Viral Rakaman Kena Kenduri Dengan Pak Guard Warga Bangladesh, Mekanik Ini Tampil Beritahu Cerita Sebenar

 


Sejak dari semalam viral satu video memaparkan seorang lelaki rakyat tempatan jadi 'lauk kenduri' 6 orang pengawal keselamatan yang dipercayai dari negara Bangladesh.

Mekanik c.ed3ra di beberapa bahagian badan selepas did.akwa dip.ukul oleh enam pengawal kese.lamatan warga Ban.gladesh di sebuah pusat membeli belah di sini, semalam.

 

Menurut m.angsa, Shahrul Anuar Tayib, 34, kejadlan berlaku kira-kira pukul 3 petang ketika dia menanti untuk mengambil ibunya, Zaiton Hashim, 60, yang bekerja di medan selera di pusat membeli belah itu.

Katanya, pada mulanya dia didatangi seorang daripada pengawal kes.elamatan yang memintanya supaya mengalihkan motosikalnya daripada tempat dia berhenti.



“Pengawal itu tegur saya dengan mengatakan tidak boleh meletakkan motosikal di situ.


Tetapi saya katakan padanya yang saya bukan hendak meletakkan motosikal, sebaliknya cuma menanti ibu untuk pulang bekerja.


“Kemudian ketua pengawal itu datang dan me.negur saya sekali lagi. Saya tunjukkan isyarat kepadanya sebagai tanda akan berada di situ cuma lima minit, tetapi, dia kemudiannya bertanya sama ada saya tidak faham dan mengeluarkan perkataan b0doh,” katanya ketika ditemui di rumahnya di Taman Sentosa di sini, hari ini.


Klip video yang memaparkan Shahrul dip.ukul pengawal tersebut menjadi tular dalam media sosial sejak semalam.


Ters.inggung dengan perkataan dikeluarkan, Shahrul berkata, dia men.olak ketua pengawal kes.elamatan itu sebelum lelaki warganegara Ban.gladesh itu bertlndak memanggil rakan-rakannya menerusi walkle-talkle.


“Tidak lama selepas itu, datang lagi beberapa pengawal kese.lamatan yang kemudian mem.ukul saya. Beberapa individu cuba menenangkan, namun saya terus dip.ukul di situ,” katanya.


Selepas itu, Shahrul menambah, dia kemudiannya dibawa pengawal kese.lamatan itu ke dalam sebuah bilik di kompleks membeli belah itu sebelum seorang lelaki mend.akwa sebagai anggota polis berpakaian biasa meng.arahkan mereka melepaskannya. 


Sementara itu Ketua Polis Daerah Kota Setar, Asisten Komisioner Ahmad Shukri Mat Akhir berkata, kesemua enam pengawal tersebut yang berusia 26 hingga 41 tahun dit.ahan bagi membantu slasatan.


Kredit : UtusanOnline via onlinemalaya.com

Post a Comment

0 Comments