Ticker

6/recent/ticker-posts

SAYA MEMBIARKAN DIRI DIG0DA SYAlTAN, AMAR ASYRAF AKUI KINI SUDAH INSAF

 


"Saya membiarkan diri dig0da syaltan. Alhamdulillah, saya akhirnya tekadkan hati dan berjaya ke program yang berlangsung di sebuah lokasi baru-baru ini.


"Perasaan saya sukar digambarkan. Pertama, saya sedar banyak perkara yang saya tidak tahu sebagai seorang manusia.

"Maafkan saya atas kelemahan sebelum ini," demikian ujar pelakon Amar Asyraf yang kini mula melakukan perubahan positif dalam hidupnya.


Katanya lagi, dia bersyukur kerana Allah masih sayangkan dirinya sehingga memilihnya untuk mendalami agama.



"Sebenarnya saya yang tidak sedar saya mempunyai banyak keIemahan dan kekurangan. Saya gagaI menyempurnakan agama saya dengan baik," ujarnya dipetik sebagai berkata apabila beberapa rakan artis sudah lama mengajaknya menyertai jemaah dakwah, namun awalnya dia kurang berminat.


"Sudah dua tahun mereka ajak tapi hanya baru-baru ini Allah pilih untuk saya menyertainya. Tak dinafikan ada rasa nak ikut tapi saya masih alpa. Dia kini belajar apa yang patut dibuat atau diIarang agama Islam.


"Nak bercerita lebih-lebih pun saya masih belum pandai dan t4kut mengelirukan," tambahnya yang menerima kec4man dengan hati terbuka berikutan kontr0versi membabitkan kisah peribadinya sebelum ini.


"Tak apa kerana itu kelemahan saya. Saya tidak ambil kisah kerana nak kembali ke fitrah yang sepatutnya. Berkenaan bidang seni akan diteruskan tapi tengoklah pada bentuknya. Sudah pasti akan ada perubahan. Saya pegang pada pendapat jumhur ulama supaya jangan terlalu drastik membuat perubahan.


"Allah tidak pernah kata kita akan masuk ner4ka. Dia bagi peluang untuk kita buat amalan, tapi bukan bermakna kita kena toIak dunia.



"Ini pengalaman yang dilalui dalam tempoh tiga hari. Insya-Allah, tengoklah selepas ini saya bercita-cita untuk menyertainya selama empat bulan," jelasnya selepas dilanda kontr0versi membabitkannya apabila perkahwinannya dengan isteri kedua, Vivi Jeffry.


Ia terb0ngkar menerusi pendedahan seorang wanita, Ellika Azman yang mendakwa hampir berkahwin dengan Amar, tetapi rancangan itu gagal selepas mengetahui pelakon berkenaan mempunyai seorang lagi isteri dan anak hasil perkahwinan kedua.


Amar kemudian menceralkan Vivi dengan taIak tiga pada 4 November 2019. Amar berkahwin dengan isteri pertama, Arna Salleh pada 7 Jun 2013 dikurniakan dua cahaya mata, Muhammad Taufiq dan Ammara Dian.


Sumber : myartis

Post a Comment

0 Comments