Header Ads

Breaking

Thursday, June 17, 2021

(VIDEO) Lebih selesa berkawan dengan lelaki, wanita ini beritahu 5 sebab kenapa dia tak suka berkawan dengan perempuan

 


Sudah menjadi lumrah dalam hidup ini kita memerlukan teman/kawan. Ada yang suka berkawan sesama jantina dan ada juga yang boleh berkawan dengan sesama jenis atau berlainan jantina.


Dalam berkawan ini pasti ada baik dan buruknya kerana manusia memang dijadikan tidak sempurna.


Baru-baru ini viral satu video di aplikasi tiktok yang dikongsikan wanita yang dikenali sebagai @Sallywhoo yang memberitahu 5 sebab kenapa dia lebih selesa berkawan dengan lelaki dari perempuan.


Kata wanita cantik ini lagi, dia lebih rela berkawan dengan lelaki dek kerana kawan perempuan yang suka membur0kkan dirinya kepada orang lain meskipun sudah lama berkawan.

Ini 5 sebab kenapa wanita ini tidak suka berkawan sesama wanita :-

1. Perempuan cepat dengkl dan hati bus0k

 


Menurutnya, perempuan sememangnya jenis cepat dengki. Walaupun sudah berkawan lama, tidak mustahil untuk mereka tikam belakang.


Katanya lagi, sepatutnya sebagai kawan perlu saling menyokong antara satu sama lain bukan busuk hati.


2. Suka bur0kkan depan orang lain

 

Kata gadis itu lagi, perempuan suka memburukkan kawan mereka sendiri pada orang lain tetapi di hadapan mereka ‘pijak semut pun tak matl’.


3. Jenis pijak kepala


Ujarnya lagi, kebanyakan kawan perempuan jenis pijak kepala sedangkan kita layan mereka dengan baik.


 

4. Sibuk nak cari saIah orang


Jelasnya lagi, ada juga dikalangan kawan perempuan yang sibuk mencari saIah orang lain sedangkan salah diri sendiri tak nampak.


5. Suka menjatuhkan dalam diam


Dalam pada itu, gadis itu berkata kebanyakan kawan perempuan suka menjatuhkan orang lain dalam diam dan disebabkan itu semakin dewasa semakin kita hilang kawan.


Katanya lagi, daripada berdepan dengan kawan tlkam belakang, lebih baik hanya berkawan setakat dua tiga orang atau yang benar-benar layak bergelar sahabat.


Melihat diruangan komen, ramai yang setuju dengan wanita ini , dan ada segelintir netizen yang turut berkongsikan pengalaman mereka dapat kawan yang perangai toxic seperti yang dikongsikan dalam video.





"pnah kne.. mase kje.. kite ni dari dlu duk backup dia even dia buat salah..kite ttp backup.. tp dia smpi hati backstab aku.. walaupun dah lama..." Cik Dhia Sweet


"dah 3 kali kene dgn kwn sndiri😌 burokkn aku sbb kepentingan sndiri. alhamdulillah masih kwn dgn pompuan tpi jaga apa adanya ja. tenkiu creakhead❤❤" - fy_Aigonara♡


"haha lg2 kt opis aku tu.byk kali still tukar department sama jgak ade je yg berpuak2 geng2 pompuan ni..letih aku jd org tgah..haha🤣" - Lanz Azlan


SUMBER: TikTok Sallywhoo via gulapop

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.