Header Ads

Breaking

Saturday, August 7, 2021

Kronologi kes adik Ain Husniza dan lawak Iucah guru yang ramai netizen tidak jelas

 


Mengikut laporan polis dan media utama

πŸ‘‰ Ada 3 pelajar yang sensitif dengan ayat merog0I bawah 18thn tu.

πŸ‘‰ Yang viral isu ni hanya ain sorg saja melalui tiktok, politik, dan media utama.

πŸ‘‰ Netizen mula menghukuum seolah2 wujud salah laku sekks di skolah dalam skala besar

πŸ‘‰ Tiba2 dah berbulan2 berlalu hasil siasatan dapati 17 org pelajar lain dalam kelas melaporkan tiada unsur seexual melalui guru tersebut.

πŸ‘‰ Wujudnya ayat rog0I 18thn lagi kurang salah nya berbanding bawah umur.

πŸ‘‰ Apa yang ain dan 3 org murid lagi tak bagitahu di mana 17 org lagi ada bagitahu yang cikgu tersebut memberi amaran tindakan merog0I boleh di kenakan sebaatan dan penjaara.



πŸ‘‰ Polis mengesahkan kes ni di bawah NFA (tiada unsur jnayah) dan tiada keperluan untuk tindakan selanjutnya.

πŸ‘‰ Sekolah, guru, keluarga guru tersebut tertekan oleh kerana adik ain tidak berhenti memaIukan cikgu tersebut dan keseluruhan reputasi pendidikan.

πŸ‘‰ Oleh itu cikgu tersebut menyaman 1juta untuk menuntut keadilan terhadap dia.

πŸ‘‰ Adik ain tak puas hati dan menyaman semula 5juta kerana terganggu emosi dari tuntutan 1 juta. Tetapi gagal kerana cikgu tersebut saman dulu dan memerlukan pembatalan kes supaya dia mampu menyaman cikgu tu semula. 

πŸ‘‰ Adik ain melancarkan petisyen rakyat untuk membebaskan dia dari saman 1juta supaya dia mampu membuat seraangan balas.

πŸ‘‰ Sehingga kini, netizen sebelah pihak adik ain masih percaya ain dari percaya dari kenyataan kes dari pihak polis..



πŸ‘‰ Yang netizen tidak tahu memang wujud silibus pendidikan kesihatan di bawah tajuk keselamatan diri dalam perbincangan isu rog0I, sekks bebas dan penyakiit keIIamin.

πŸ‘‰ Ramai juga tidak tahu suatu masa dahulu ramai cikgu2 tentang penambahan silibus pendidikan sekks di sekolah oleh kerana rakyat malaysia masih merasakan isu keIIamin ni agak tab0o dalam masyarakat kita.

πŸ‘‰ Sekarang ramai dah tahu kan kenapa cikgu2 tidak menyukai pendidikan sekks dalam pendidikan kesihatan sebaliknya ia cukup di bincang kan dalam pendidikan islam di sekolah menengah.

So jelas lah ia hanya h0ax dari adik ain atas kapasiti mencari glam dalam id tiktok nya sahaja. Manakala bapa nya menangguk air keruh dari kes anaknya walaupun ia di kategori sebagai NFA.

Aku tidak lah cuba menghukuum adik ain.. Tapi nak ucapkan semoga good luck dalam saman menyaman.. πŸ˜πŸ‘

Sumber : FB Rohailizam

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.