Ticker

6/recent/ticker-posts

Satu Malaysia Tahu Siapa Curang, Niat Saya Agar Syamsul Tidak Sesat, Kata Patimah Ismail

 



Tindakan Syamsul Yusof mendapat reaksi dari ibu kandungnya, Datin Patimah Ismail yang meminta anak sulungnya menerima takdir dan tidak menyimpan dendam. 


Patimah turut mengkritik perlakuan Syamsul dan menyatakan bahawa seluruh dunia mengetahui siapa yang teraniaya dalam konflik rumah tangga antara putranya dan Puteri Sarah. 


Dalam ruangan komen di Instagram, beliau juga mempersoalkan siapa yang telah mensisihkan keluarga dan isteri selama ini.


Satu Malaysia tahu, siapa curang, siapa yang teraniaya? Siapa yang kahwin di Thailand? Ketepikan isteri dan keluarga?



Dalam pada itu, Patimah menjelaskan tujuan dia lantang bersuara adalah untuk memberi kesedaran kepada anak lelakinya agar tidak tersesat jauh.


"Niat saya agar anak saya tidak sesat. Semoga Allah melindunginya dari kesesatan di dunia dan akhirat."


Pada hari Selasa yang lalu, tindakan cerai oleh Syamsul telah ditangguhkan apabila Puteri Sarah menolak untuk menarik balik samannya terhadap madunya, Ira Kazar, dan Syamsul memohon pengurangan nafkah anak-anak. 


Oleh itu, prosiding yang dijangka akan berlangsung pada 25 Mei ini akan diteruskan dengan laporan Jawatankuasa Pendamai (JKP) di hadapan Hakim Syarie Akmaluddin Ilyas.


Sebelum ini, sesi perdamaian antara Syamsul dan isteri pertama, Puteri Sarah melalui JKP di Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur (JAWI), pada 24 Mac lalu telah menemui jalan buntu. Pada 7 Mac lalu, Mahkamah Rendah Syariah Kuala Lumpur telah memerintahkan Syamsul dan Puteri Sarah untuk melantik wakil JKP dalam kes permohonan perceraian mereka.




JKP merangkumi anggota keluarga yang rapat dengan pasangan tersebut dan mereka dilantik bagi memberi nasihat dan mencari jalan penyelesaian. 


Puteri Sarah selaku plaintif telah memfailkan permohonan penceraian di kaunter pendaftaran Mahkamah Syariah Kuala Lumpur mengikut Seksyen 47 Akta Undang-Undang Keluarga Islam (Wilayah-Wilayah Persekutuan) 1984 pada 16 Januari lalu.


Puteri Sarah memilih untuk memfailkan tuntutan cerai selepas krisis rumah tangga yang berlaku sejak empat tahun lalu tidak dapat diselesaikan dengan baik. 


Selain itu, Puteri Sarah enggan menerima kehadiran madu Syamsul, Ira Kazar, selepas Syamsul membuat pengakuan mengenai perkahwinan kedua mereka pada awal tahun ini.


Puteri Sarah dan Syamsul telah berkahwin pada 8 Mac 2014 dan dikurniakan dua cahaya mata iaitu Syaikhul Islam, yang berusia enam tahun dan Sumayyah, yang berusia empat tahun. Sumber artikel ini diperoleh daripada Instagram.


Sumber : Ohbulan

Post a Comment

0 Comments