Header Ads

Breaking

Friday, November 13, 2020

Safiey Ilias Dan Datuk Alha Alfa Nafi Mereka Usahawan Kosmetik Ditahan Seludup Methamphetamine RM5Juta!

 


Menerusi satu posting di Instagramnya, Alha menafikan dakwaan berkenaan.


“Allahuakhbar agak-agaklah, huru hara saya dibuatnya. Jangan la senang-senang nak fitnah macam ni.


“Kesianlah mak ayah saya, adik beradik saya. Jangan lah nak call atau WhatsApp saya sampai macam ni sekali.


“Bukan saya, saya sedang seronok-seronok balik kerja dan ada kat rumah. Tolong jangan telefon dan sebagainya. Rimas saya,” katanya.


Selain Alha, antara yang menafikan dakwaan tersebut adalah Safiey Ilias.


Safiey juga turut membuat penjelasan menerusi satu posting di Instagram.


“Bukan kereta Mustang ratu lah yang kene sita sebab jual d4dah tu.


“Korang ni lah, asyik mustang kene sita je ratu kena. Hari tu ratu dituduh scammer sebab kete mustang ratu kena sita.


“Padahal bukan kete ratu, ni kes lain pulak. Apa salah syinta,” katanya.


Untuk rekod, Selasa lalu, polis telah menahan lima rakan sejen4yah termasuk seorang usahawan kosmetik selepas disyaki terbabit dengan sindikt penyeludupan ddah methamphetamine rentas negara dalam dua serbu4n di sekitar Taman Serdang Perdana, Seri Kembangan, Serdang, Selangor.


Dalam serbu4n pertama, polis menangkap dua beradik lelaki warga tempatan berumur 25 tahun dan 31 tahun yang menaiki sebuah kereta Ford Mustang di tepi jalan di lokasi terbabit.


Hasil pemeriksaan ke atas kenderaan itu, polis berjaya merampas 120 bungkusan teh cina mengandungi bahan disyaki d4dah methamphetamine dengan anggaran berat 126.85 kilogram dan nilai rampasan dianggarkan bernilai RM5 juta.


Semua t4ngkapan ditahan reman selama tujuh hari mulai 11 November hingga 17 November depan.

Sumber : gempak

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.