Ticker

6/recent/ticker-posts

‘Asal Benda Viral Mesti Ustaz Ebit Lew Datang Menyebok’ – Zul Hafiz bengang dengan tindakan Ebit Lew sebab jadi punca netizen pertikai kenapa menteri tak buat kerja

 


Siapa yang tidak kenal dengan hero kesayangan ramai ini, Ebit Lew seorang ustaz yang banyak menghabiskan usianya dengan menyampaikan dakwah dan menolong rakyat yang susah.


Baru-baru ini Ustaz Ebit Lew melawat seorang mgsa langgr lari di Johor Bharu,ini dpt dilihat apabila pendakwah itu memuat naik lawatan beliau ke Hospital Sultan ismail (HSI).


Menurut beliau, kunjungan itu dibuat pihaknya sejurus selepas selesai memberi ceramah di Maktab Polis Diraja Malaysia (PDRM) Muar.


“Sayu sebak, selepas ceramah di Maktab PDRM Muar terus ke Hospital Sultan Ismail ziarah pak cik kerja penyelenggara jalan yang dilanggar di Lebuhraya Pasir Gudang.


“Tngan knannya diptong. Ziarah beri semangat dan sedikit sumbangan,” tulisnya ringkas dalam kenyataan itu.


Namun usaha murni pendakwah tersebut ada yang disalah anggap oleh netizen, Memetik komen dari seorang pengguna fb yang dikongsikan oleh seorang pengguna twitter (@suhaimyharun) berkenaan artikel ustaz ebit lew melawat mngsa tngan pvtus di pasir gudang johor.


Zul hafiz yang dikatakann dikecam teruk netizen akibat komen yang tak berasas dari beliau., sedangkan semua rakyat malaysia tahu bahawa Ustaz Ebit Lew bukanlah seperti yang digambarkan beliau




Menjengah diruangan komen dapat dilihat rata-rata netizen sangat-sangat tidak bersetuju dengan komen dari Zul Hafiz.





@ahmans_ : Bagus orang macam ni masuk je dekat mesin basuh

@omai95 : Tak semua orang selesa dalam satu teduhan ,sebab ia memang adab dalam kisah kebaikan.

@The Potato chips Potato : Biar la dia. Dia nak bantu ape salahnya? Kita yang tk dapat bantu ni sekurang kurangnya doakan kesejahteraan beliau untuk sentiasa membantu umat manusia yang lain yang dalam kesusahan yang lebih memerlukan daripada kita.


Sumber : https://mediabawang.net/ebit-hero/

Post a Comment

0 Comments