Ticker

6/recent/ticker-posts

Meninggal Kemalngan Jalan Raya, Hasrat Anggota Tentera Pulang Bertunang Tidak Kesampaian, Majlis Brtukar Tahlil.

 


Seorang angg0ta tentera m4ut apabila dirempvh sebuah kenderaan pacvan empat roda selepas terjatvh dari motosikal yang ditvnggangnya di Kilometer 278 Lebuh Raya Utara-Selatan arah utara di sini hari ini.


Dalam kejadian pada jam 5.30 pagi itu, mngsa, Muhammad Nashrul Hazwan Md. Akh1r, 26, yang bertugas di Kem Syed Sirajuddin dekat Gemas, Negeri Sembilan m4ut di tempat kejadian.


Apa yang berlaku mengvndang piIu insan insan yang mengenali arw4h dan keluarga antara yang turut hadir memberi pengh0rmatan terakh1r adalah Yb Hasnul Zulkarnain.


N08 Titi Serong, Salam tkziah buat keluarga LKpl Muhammad Nashrul Hazwan bin Md Akh1r dari pasukan 14 RAMD Gemas.


Arw4h berasal dari Titi Serong dan telah dijemput Il4hi kerana terlibat dalam sebuah kem4langan jalan raya awal pagi tadi .


Difahamkan, beliau dalam perjalanan untuk pulang ke kediamannya di Tebvk Haji Musa, Titi Ser0ng bagi melangsungkan majlis pertunangannya tengahari ini.


 


Saya terus ke H0spital Ipoh apabila mendengar perkhabaran dvka ini bagi menziarahi jen4zah dan pada petang ini saya sempat ke rumah arwh bagi memberi pengh0rmatan terakh1r buat beliau.


Dan mereka merancang, Allah juga merancang. Sesungguhnya Allah adalah sebaik baik Perancang(Surah Ali-Imran ayat 54).


Semoga Allah menempatkan arw4h dalam kalangan orang-orang yang beriman dan beramal soleh serta Allah swt memberikan kekuatan dan ketabahan yang tinggi buat ahli keluarga arw4h dalam menghadapi uj1an ini.



Timbalan Ketua PoIis Daerah Ipoh, Superintendan Mohamad Nordin Abdullah berkata, kemaIangan berlaku ketika m4ngsa yang menvnggang motosikal jenis SYM Vf3i dan dalam perjalanan ke utara itu meIanggar belakang sebuah Iori tiga tan di l0rong kiri.


Katanya, ak1bat peIanggaran itu, m4ngsa dan motosikalnya telah terjatvh di l0rong kanan sebelum sebuah kenderaan pacvan empat roda jenis Mitsubishi Triton merempvh m4ngsa.


Kem4langan itu mengakibatkan m4ngsa mengalami keceder4an p4rah dan m4ut di tempat kejadian.


Dua lagi pemandu kenderaan masing-masing lelaki berusia 24 dan 26 tahun tldak mengaIami sebarang keceder4an, katanya.


Beliau berkata, m4yat m4ngsa dihantar ke Jabatan F0rensik, H0spital Raja Permaisuri Bainun (HRPB) untuk bed4h slasat


Tlada tangkapan dijalankan dan ke$ dislasat mengikut Sksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987, katanya.


Semoga keluarga arw4h tabah dengan apa yang berlaku yang maha esa lebih sayangkan dirinya. Al fatihah.


Sumber: kosmo, media tuIar

Post a Comment

0 Comments