Header Ads

Breaking

Friday, January 1, 2021

Adakah Ebit Lew ini manusia atau dia sebenarnya jelmaan malaikat?

 


Sebak dan terharu dengan peng0rbanan Frontliner negara. Ramai petugas minta saya ziarah beri kata semangat dan doa. Terus saya ziarah ke Maeps. Belanja 1, 200 kotak KFC untuk frontliner di Maeps untuk 1, 200 petugas semuanya.


Sayu dengar katil jer 10 ribu disediakan untuk pes4kit. Mereka diambil dari banyak hospital. Jadi mesti jauh ulang alik. Terima kasih Dr,Nurse, MA….besar pengorbanan mereka. Habis setahun 2020. Masuk 2021 Kerja mereka makin bertambah.



Sed1h dan kasihan pasti mereka teramat penat. Kerana Allah dan sifat tanggungjawab mereka terus berjuang. Mereka cari rezeki halal macam kita. Tetapi mereka berkorban hari-hari penuh kawalan dengan pakai PPE.


Panas sangat. Duduk dalam kawad duri lagi. Makan tak sempat. Ke tandas tak sempurna. 24 jam oncall. Selalu kena bertugas luar. Dipindahkan. Solat terkejar-kejar. Terasa seperti dunia lain. Petugas wanita macam adik kakak kita sendiri. Lelaki macam abang adik kita sendiri. Mereka keluarga kita yang sentiasa ada bila kita s4kit dan sudi jaga kita masa kita sak1t.



Ya Allah kami tak dapat balas jasa Frontliner negara kami. Balasilah mereka dengan kasih sayangMu, beri keberkatan,rezeki ,kesihatan dan kekuatan buat semua petugas negara kami. Marilah kita bantu mudahkan dan selalu berdoa buat mereka dengan rasa sayang.

Berikut adalah komen dari netizen yang rata-rata kagum dengan sikap pemurah yang ditunjukkan oleh hero negara ini..





Kredit; Ebit Lew

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.