Ticker

6/recent/ticker-posts

Ramai bakal pengantin serbu pejabat agama sebelum PKP bermula semalam...

 


Bermula 12 malam tadi, Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) telah dilaksanakan di enam negeri iaitu di Melaka, Selangor, Wilayah Persekutuan, Sabah, Putrajaya dan Pulau Pinang.

Sepanjang tempoh tersebut sebarang aktiviti sosial seperti kenduri kahwin, persidangan, perarakan keagamaan, mesyuarat, seminar, kursus dan sukan adalah tidak dibenarkan sama sekali.

 

Namun, perkongsian netizen yang merupakan seorang jurugambar dikenali sebagai Ricol Kal El menjadi perhatian ramai apabila berkongsikan keadaan di Pejabat Agama Sabah yang diserbu pengantin semalam.


Rata-rata pasangan ingin melangsungkan pernikahan sebelum PKP dilaksanakan tengah malam semalam apatah lagi ramai yang bimbang jika PKP bakal disambung lagi selepas 26 Januari.


 

Menerusi perkongsian foto tersebut, dapat dilihat keadaan perkarangan pejabat agama yang penuh dengan bakal-bakal pengantin bersama keluarga mereka.


Netizen turut berseloroh dengan mengatakan kejadian tersebut sama seperti ‘panic buying’ tetapi situasi itu bertukar menjadi ‘panic nikah’.



Dalam pada itu, rata-rata netizen mengucapkan tahniah buat pasangan pengantin serta mendoakan urusan pernikahan mereka dipermudahkan.


SUMBER: Facebook  via gulapop

Post a Comment

0 Comments