Ticker

6/recent/ticker-posts

(Video) 'Tolong jangan jadi B0D0H ketika memandu!' - Penunggang motosikal meninggal dunia akibat kecuaian pemandu Axia

 


Tindakan ‘b0doh’ seorang pemandu Perodua Axia yang menukar laluannya pada saat akhir mengaklbatkan kematlan penunggang motosikal, pagi semalam.


Dalam kejadlan yang berlaku di Kilometer 4.3 Lebuhraya Kemuning – Shah Alam (LKSA) berhampiran Aeon Big Sksyn 23 Shah Alam, mngsa mavt di tempat kejadlan.


Berdasarkan video keml4ngan yang viral di media soslal berdurasi 13 saat menunjukkan, Axia yang berada di lorong kiri secara tiba-tiba masuk ke lorong tengah sebelum berg3sel dengan besi/temb0k pembahagi jalan.




Tindakannya itu menyebabkan kereta Perodua Myvi yang berada di lorong tersebut terkejvt dan serta-merta memperlahankan kenderaannya.


Mangsa yang menunggang berhampiran juga terkejvt dan tidak dapat mengawal motosikalnya lalu mel4nggar bahagian kanan Axia yang terb4bas sebelum mngsa tercmpak ke tepi jalan dan digil!s semula oleh Axia.



K3s itu mengvndang kem4rahan netlzen yang rata-rata mendes4k keluarga mngsa mengambil tindakan undang-undang terhadap pemandu terbabit.


“Pihak keluarga mngsa harus memf4ilkan tindakan s4man terhadap pemandu itu untuk keadilan dan kebajikan keluarga mngsa.

“Sekelip mata penunggang motosikal terk0rban dek sikap pemandu yang mementlngkan diri. Sekelip mata juga anak dan isterinya kehil4ngan tempat bergantvng dek sikap pemandu yang tak ada ot4k macam ni,” kata netlzen.



Sumber: info Roadbl0ck JPJ/POLlS via dedah.co

Post a Comment

0 Comments