Ticker

6/recent/ticker-posts

Dunia akhir zaman! Ramai gadis melayu dilaporkan tawar diri jadi sugarbaby?

 


Sukar difahami mengapa Sug@rbook terus dibiarkan berleluasa sedangkan ia, di sebalik peneg4san CEO-nya bahawa ia bertujuan untuk ‘empower’ wanita, jelas adalah penyedia aktiviti s*ks berbayar. Mengikut laman web Sug@rbook sendiri, Sug@rbaby adalah wanita muda yang menukarkan penemanan, persahabatan dan s*ks untuk wang, hadiah dan pemanjaan daripada lelaki tua kaya.


Laman web Sug@rbook sendiri juga menyatakan dengan terbuka kepada Sug@rbaby-nya supaya hanya bersetuju untuk melakukan aktiviti s*ks setelah ganjaran ke atasnya dibincangkan. Tidakkah ini bukti jelas bahawa Sug@rbook menyediakan ruang kepada rakyat Malaysia untuk terlibat di dalam perbuatan s*ks berbayar yang merupakan satu kes4lahan di sisi undang-undang negara?


 

Ada juga kawan-kawan kita yang menafikan d4kwaan Sug@rbook bahawa 1,280 pelajar Universiti Malaya dan 704 pelajar Universiti Teknologi MARA menjadi Sug@rbaby dengan Sug@rbook. Saya memasuki laman web Sug@rbook pagi ini dan mendapati bahawa kita perlu membayar USD62.95, USD48.95 atau USD34.95 sebulan untuk berinteraksi dengan Sug@rbaby-nya.



Soalannya ialah siapakah yang sanggup membayar USD62.95, USD48.95 atau USD34.95 sebulan untuk berinteraksi dengan Sug@rbaby Sug@rbook jika Sug@rbaby ini adalah sesuatu yang ‘fake’? Dan jika benar d4kwaan ke atas UM dan UiTM, serta ke atas IPT-IPT lain, adalah f1tnah maka mengapakah Sug@rbook tidak dikenakan t1ndakan kerana membuat f1tnah ke atas institusi negara?



Saya menyeru supaya Kerajaan sekarang mengambil tindakan teg4s terhadap Sug@rbook, tidak seperti Kerajaan sebelum ini yang menyokong dengan memberi ruang kepada Sug@rbook melalui BERNAMA. Sed1h dan kesihan saya melihat muka gadis-gadis Melayu yang menawarkan diri menjadi Sug@rbaby melalui Sug@rbook, marilah kita selamatkan mereka dari terjeb4k dalam lembah kem4ksiatan.


Sumber; Dr Kamarul Yusoff via sepatuputih.com

Post a Comment

0 Comments