Ticker

6/recent/ticker-posts

Wanita memandu Iawan arus, 4 kenderaan lain terbabit kemaIangan

 


Tindakan seorang wanita memandu kereta secara meIawan arus menyebabkan berlaku kemaIangan dengan tiga kenderaan lain di susur Jalan Perusahaan Perai, di sini, petang semalam.


Dalam kejadian pada jam 6.20 petang itu, semua mngsa terbabit dalam kemaIangan berkenaan termasuk pemandu wanita itu ced-era dan dikej4rkan ke Hospital Seberang Jaya (HSJ) untuk rawatan lanjut.

 

Ketua Polis Daerah Seberang Perai Tengah, Asisten Komisioner Shafee Abd Samad, berkata polis dimaklumkan kejadian itu pada jam 6.30 petang membabitkan tiga pemandu kereta dan seorang penunggang motosikal.



“Ketika polis tiba, semua mngsa diIaporkan ced-era sudah dihantar ke hospital bagi mendapatkan rawatan.


“Berdasarkan slasatan, kemalangan dipercayai berlaku susuan tindakan seorang wanita berusia 31 tahun yang memandu meIawan arus dan kemudian meIanggar dua kereta dipandu lelaki masing-masing berusia 26 dan 29 tahun serta seorang penunggang motosikal berusia 31 tahun yang datang dari arah hadapan,” katanya dalam kenyataan, di sini, hari ini.


Beliau berkata, slasatan lanjut k3s itu dijalankan mengikut Sksyen 42 Akta Pengangkutan Jalan 1987.



Pada Jumaat lalu, media melaporkan seorang lelaki dirakam menunggang motosikal disy4ki curl secara meIawan arus di Lebuhraya Butterworth Kulim (BKE).


Dua minggu sebelum itu, terdapat kejadian sebuah kereta meIawan arus kerana cuba mengeIak melalui sekatan jalan raya berhampiran Kilometer 2.5 Lebuhraya Lingkaran Luar (LLB) dekat Perai.


Ini menjadikan tiga kejadian kenderaan meIawan arus dilaporkan berlaku di Pulau Pinang dalam tempoh tidak sampai sebulan.

Post a Comment

0 Comments