Ticker

6/recent/ticker-posts

Sah! Neelofa kini sudah jadi milik kepada Haris

 


Apa saja kisah yang melibatkan selebriti dan juga usahawan terkenal, Neelofa pasti akan menjadi bualan jutaan peminat dan netizen tanah air.


Sejak beberapa hari lalu sudah kec0h dimedia sosial gossip Neelofa akan berkahwin pada hari sabtu cuma tempat pernikahannya masih menjadi tanda tanya.


Bagaimanapun, tepat pukul 11.43 pagi tadi pasangan Neelofa dan Haris sah bergelar suami isteri dan pasangan itu telah dinikahkan oleh adik lelaki Neelofa, Mohd Aqief Noor.



Neelofa atau nama sebenarnya Noor Neelofa Mohd. Noor, 32, menerima sebentuk cincin sebagai mas kahwin daripada pihak lelaki.


Pun begitu, jumlah wang hantaran dirahsiakan atas permintaan kedua-dua belah mempelai.


Majlis pernikahan yang diadakan di sebuah hotel terkemuka itu berjalan lancar mengikut prosedur operasi standard (SOP) yang ditetapkan kerajaan.


“Alhamdulillah, syukur ke hadrat Ilahi atas kelancaran majlis pernikahan kami.


“Kami berharap agar pernikahan ini menjadi satu ikatan abadi yang diberkati oleh Allah SWT. Insya-Allah,” ujar kedua-dua pasangan suami isteri tersebut dalam satu kenyataan kepada media usai selamat diijabkabulkan.


Turut hadir ahli keluarga Neelofa iaitu bapa tirinya, Datuk Halim Khan dan ibunya, Datin Noor Kartini serta ahli keluarga Haris, Datuk Seri Ismail Nobat dan Datin Seri Normah Johari.


Khutbah nikah pula disampaikan oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama), Datuk Seri Dr. Zulkifli Mohamad Al-Bakri


Mendedahkan detik perkenalan bersama Haris, Neelofa mengakui mula mengenali Haris sekitar bulan Jun 2017.


“Kemudian pada 2018, saya bekerjasama buat kali yang pertama dengannya untuk sebuah projek. Selepas kolaborasi tersebut, kami tidak berhubung sehinggalah setahun kemudian.


“Dari titik pertemuan semula itu, kami mula mengenali hati budi masing-masing. Dia merupakan seorang yang sangat baik, lemah lembut dan matang. Apabila berbual dengannya, kita boleh bincang banyak hal dan ia membuatkan saya selesa disampingnya.


“Dia seorang pendengar yang baik dan sentiasa cuba membantu memberi solusi jika saya menghadapi sebarang kesukaran atau masalah,” tuturnya.






Berkenaan perihal zuriat pula, Neelofa menyerahkan segalanya kepada aturan Allah SWT.


“Seperti mana jodoh, perihal zuriat juga saya serahkan kepada aturan Yang Maha Esa. Jika diberikan rezeki dalam masa terdekat, saya terima dengan tangan terbuka,” katanya.


Terdahulu, bibit-bibit cinta antara Neelofa dan Haris semakin mekar apabila mereka bekerjasama membangunkan sebuah pertubuhan kebajikan yang dinamakan Pertubuhan Kasih Neelofa Jun tahun lalu.


Sejak dari situ, Haris, 26, dilihat semakin kerap mengunjungi kediaman keluarga Neelofa di Damansara bagi tujuan memberi ceramah berkaitan ilmu agama.


Wanita kelahiran Pasir Mas, Kelantan itu kemudian dirisik bekas peserta program realiti keagamaan, Pencetus Ummah itu pada 1 November tahun lalu.


Seperti pasangan lain yang diduga, cinta Neelofa dan Haris turut teruji dengan salah faham sehingga beberapa ahli keluarganya bertindak memuat naik pelbagai han,taran berbaur perIian dipercayai ditujukan kepada Haris.


Hujung Januari lalu, Neelofa dalam satu sidang media maya tampil menjelaskan keadaan sebenar hubungannya dengan Haris baik-baik sahaja.


Sumber : Kosmo Online!

Post a Comment

0 Comments