Ticker

6/recent/ticker-posts

Ramai netizen yang sudah salah faham, seorang pengguna fb tampil ceritakan bukan cikgu praktikal yang campak murid tersebut tapi dia hanyalah tukang rakam sahaja

 


Video yang sudah viral sejak semalam menunjukkan seorang guru wanita di sebuah tadika sedang mem.arahi dan bert.indak k.asar terhadap muridnya.

 

Guru tersebut pada mulanya dilihat men.olak budak lelaki berkenaan sebelum mengangkat dan menc.ampak kanak-kanak m.alang itu. Lebih mengejutkan, t.indakan selamba guru berkenaan turut disaksikan oleh murid-murid lain yang kelihatan terpinga-pinga dengan apa yang berlaku.


Menerusi video 10 saat yang kini tular di media sosial itu turut memaparkan seorang wanita lain, dipercayai guru di tadika tersebut. T.indakan guru itu membangkitkan kem.arahan netizen yang menyifatkan ia sebagai perb.uatan yang sangat mel.ampau dan b.iadab.


Susulan video yang tular, Ketua Polis Daerah Shah Alam, Asisten Komisioner Baharudin Mat Taib berkata, polis kini menyi.asat seorang guru yang did.akwa membuat pend.eraan terhadap kanak-kanak.


“Satu l.aporan polis telah dibuat oleh ibu bapa kanak-kanak itu. Perkara ini sedang dis.iasat oleh Jabatan S.iasatan J.enayah, maklumat lebih lanjut akan dikongsi kemudian,” kata Baharudin ketika dihubungi.



Beliau menambah, polis kini telah mengenal pasti guru wanita yang terl.ibat. Ketua Polis Daerah Shah Alam, Asisten Komisioner Baharudin Mat Taib juga mengesahkan kej.adian tersebut yang berlaku di Jalan Kebun, Klang dekat sini hari ini.


“Saya sahkan lap.oran polis dibuat oleh ibu kanak-kanak m.alang itu dan kertas s.iasatan telah dibuka selepas laporan polis diterima dari ibu m.angsa dic.ampak guru tadika itu.

“Si.asatan dalam ti.ndakan polis Bahagian S.iasatan J.enayah IPD Shah Alam dan identiti guru telah dikenalpasti, dipanggil untuk memberi keterangan membantu s.iasatan polis,” katanya hari ini.


Tambah Baharuddin, jika dis.abit dengan kes.alahan, guru itu boleh dikenakan d.enda maksimum RM 20,000 atau p.enjara sehingga 10 tahun, atau kedua-duanya sekali.


Antara Reaksi Netizen

“G.eramnya. Ish s.akit hati tengok video ni. Ingat apa tu, budak kan? Ada mak ayah kot,” komen seorang netizen.


“K.asihan kat budak tu. Dengan anak sendiri tak tahulah macam mana. Jenis tak t.ahan s.abar,” tulis netizen yang lain.





Sumber: Mstar/FB


Post a Comment

0 Comments