Header Ads

Breaking

Monday, April 12, 2021

(VIDEO) Ramai wanita tak keruan bila terpandang penjual 'nasi kuning' wajahnya mirip Oppa Lee Min Ho

 


Majoriti wanita negara ini suka menonton drama atau filem dari Korea, selain daru kualiti dramanya yang memang diakui rupa-rupanya ada faktor lain yang boleh mempengaruhi kepopularan drama tersebut di negara kita. Ianya adalah pelakon itu sendiri.


Ramai anak gadis yang sanggup kumpul duit dan melancong ke Korea semata-mata ingin melihat sendiri public figure itu depan mata.

Namun pernah anda bayangkan jika Oppa pujaan korang itu menetap sekitar rumah anda? Itulah yang berlaku di Indonesia apabila seorang penjual nasi kuning mula tul4r dan mendapat perhatian ramai apabila wajahnya dikatakan mirip aktor terkenal Korea Selatan, Lee Min Ho.


Pemuda kacak yang bernama Doddy Angga Andriyanto ini berkata dia tidak meny4ngka video TikTok yang dimuat naik tul4r dan mendapat perhatian netizen.


Terang Doddy, dia mula berniaga nasi kuning semenjak 2 tahun lalu, namun sekadar membantu orang tuanya di gerai. Selepas berhent1 kerja pada tahun 2020, dia menjadikan aktiviti menjual nasi kuning ini sebagai karier baharu.


Semenjak v1ral, pemuda yang lahir pada tahun 1993 ini mengaku sering digod4 oleh pembeli wanita di gerainya, dan juga netizen di akaun TikTok miliknya.


“Banyak yang god4in, ada yang ngajak nikah, bahkan ada yang ngajak t1dur b4reng, tapi saya gak terlalu tanggapi,” ujar Doddy menurut satu sumber.


Bagaimanapun, Doddy bersyukur kerana jualannya sering habis dijual dalam masa yang singkat berbanding sebelum dia tul4r di TikTok. Gerai keluarga Doddy tidak hanya menjal nasi kuning, malah mereka juga menjual nasi campur, lontong sayur dan macam-macam lagi.



Meskipun memiliki wajah tampan, Doddy yang masih single itu mengaku dia tidak terburu-buru dalam mencari pasangan hidup. Dia ingin fokus membantu orang tuanya dalam menguruskan gerai nasi kuning.


Salah seorang pembeli nasi kuning, Artikasari Putri, meng4ku dia rela menunggu gerai ini dibuka kerana mahu melihat wajah penjual yang dikatakan mirip Lee Min Ho.


“Ya kalau di ijinkan suami, saya rel4 tiap hari makan di sini, namanya juga wanita penyuka film Korea,” ujar Artika sambil ters1mpul m4lu.


Sumber : Lobak Merah

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.