Ticker

6/recent/ticker-posts

Peniaga didakwa di mahkamah selepas kasari isteri ketiga hingga koma

 


Peniaga yang mempunyai tiga isteri didakwa di Mahkamah Sesyen di sini, hari ini atas pertud0han menyebabkan keced.eraan p4rah terhadap isteri ketiganya pada 4 Mei lalu.


Bagaimanapun, Rosmaini Abd Raof, 38, mengaku tidak bersaIah selepas pertud0han dibacakan di hadapan Hakim V M Mabel Sheela.


Mengikut kertas pertud0han tertud0h didakwa dengan sengaja menyebabkan keced.eraan terhadap, Jahidah Nordin@Sylvester, 43, dengan memuk0I kepala, muka dan tangan serta mengh.entak kaki pada bahagian belakang badan wanita itu sehingga menyebabkan keced.eraan p4rah.


Tertud0h didakwa melakukan kesaIahan itu di sebuah pangsapuri di Jalan Tani, Kampung Aman, Larkin pada 6 pagi, 4 Mei lalu.




Kes dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya Nur Sulehan Abd Rahman, manakala tertud0h tidak diwakili peguam.


Timbalan Pendakwa Raya kemudian memohon mahkamah mengenakan jaminan sebanyak RM30,000 berikutan kes itu serius kerana menyebabkan isteri tertud0h dilaporkan k0ma selain memberi pengajaran kepada masyarakat.


Bagaimanapun, tertuduh merayu jaminannya terhadapnya dikurangkan kerana dia menanggung tiga isteri dan tujuh anak.



Hakim kemudiannya menetapkan wang jaminan terhadap tertuduh sebanyak RM7,000 dengan dua penjamin.


Mahkamah juga memerintahkan tertud0h melapor diri di balai polis berhampiran selain diarahkan supaya tidak mengg.anggu m4ngsa.


Hakim turut menetapkan sebutan semula kes pada 25 Julai depan bagi pengurusan dokumen.

Sumber : Harian Metro

Post a Comment

0 Comments