Ticker

6/recent/ticker-posts

Seorang netizen tuduh ibu bayi tertukar sengaja buat marketing murahan semata-mata inginkan perhatian ramai? Namun ini tindakan dari netizen lain

 


Baru-baru ini viral di media sosial apabila seorang usahawan atas talian, Siti Suriani meluahkan rasa kecewa dengan tindakan pihak hospital menyerahkan bayinya kepada pasangan lain tanpa membuat pemeriksaan teliti.


“Saya melahirkan bayi lelaki pada 2.36 pagi Jumaat lalu dan diletakkan di bawah jagaan hospital. Pada 8.30 pagi, saya minta nak lihat bayi dan jururawat bawa masuk ke bilik. Saya menyedari wajah lain tapi tidak meng.esyaki apa-apa kerana katil bayi tertera nama saya.


“Saya dibenarkan pulang ke rumah petang semalam. Kami menyedari bayi itu bukan anak kami ketika suami mahu mem.otong tanda nama pada kaki bayi itu dan mendapati ia milik wanita lain,” kata Suriani seperti yang dilaporkan.

 

Suriani dan suami, Mohammad Syafiq Irfan Azman kemudian menghubungi h.ospital dan mereka diminta ke h.ospital itu untuk proses pertukaran semula bayi.


“Pagi ini saya ke h.ospital untuk pemeriksaan lanjut. Saya harap pihak h.ospital bertanggungjawab dan saya akan merujuk k.es ini dengan p.eguam untuk t.indakan susulan,” katanya.


Keja.dian itu tular di media sosial selepas Siti Suriani membuat perkongsian di Facebook (FB) Live bermula 7.40 malam tadi.


Sementara itu, seorang lagi ibu terba.bit, Diana Hanani Abdullah, 23, turut ke.cewa dengan in.siden itu yang menyebabkan e.mosinya tergang.gu.


Diana melahirkan bayi lelaki secara pemb.edahan di hospital sama pada 3.02 petang 10 Jun (Khamis) dan dibenarkan pulang ke rumah di Puncak Alam, Selangor, pada 12 tengah hari kelmarin.


Tengah Buat Live Ada Komen Masuk Serta Jawab Pasal Marketing




Mungkin tindakan netizen itu ada logiknya kerana sejak dua menjak ini ramai yang sengaja membuat kontroversi atau sesuatu yang tidak cerdik kerana inginkan perhatian dan marketing murahan.


Tapi dalam hal ini, admin tak rasa ianya satu gimik atau marketing strategi kerana bukan semua perkara boleh dibuat gurauan atau content tambah-tambah lagi hal yang sensitif seperti ini.


Nasihat admin kepada netizen tersebut, kita jika tidak ada sesuatu yang bermanfaat untuk ditulis lebih baik kita diam saja dari menulis sesuatu yang boleh menyakitkan hati orang dan boleh jadi satu fitnah.

Kepada Siti Suriani diucapkan tahniah diatas cahaya mata yang dikurniakan itu..Semoga anaknya menjadi anak yang berguna kepada keluarga,agama dan masyarakat..insha Allah..


Sumber : RomKayangan

Post a Comment

0 Comments