Ticker

6/recent/ticker-posts

BerkeIahi hanya sebab pokok bunga dan parkir kereta

 


Video tular di media sosial mengenai kekecohan perteng.karan muIut di antara beberapa jiran lelaki dan wanita di sebuah kawasan perumahan , di sini menjadi perhatian warga maya, sejak semalam.


Difahamkan kejadian dipercayai berpunca daripada isu tanam pokok bunga dan parkir kenderaan sebagaimana video yang diulang kongsi di media sosial seperti Facebook serta aplikasi Whatsapp itu.


Sementara itu, Ketua Polis Daerah Shah Alam, Asisten Komisioner Baharudin Mat Taib, berkata pihaknya ada menerima dua laporan polis berhubung kejadian yang membabitkan sekumpulan lelaki dan wanita yang tinggal berjiran.




"Setakat ini, polis menerima dua laporan berkaitan isu ini daripada kedua-dua pihak yang terbabit.


"Siasatan mendapati, kejadian berlaku pada Jumaat, kira-kira jam 3 petang di taman perumahan Seksyen 24 yang berpunca daripada isu tanaman dan masalah parkir oleh kedua-dua belah pihak sehingga mencetuskan inslden perten.gkaran serta pergad.uhan.


"Semua yang terbabit dipanggil untuk dirakam percakapan dan siasatan lanjut dijalankan setelah laporan polis diterima," katanya dalam satu kenyataan malam tadi.




"PoIis masih meneruskan slasatan secara adil dan saksama meskipun kedua-dua pihak sudah menarik semula laporan polis yang dibuat.


"Kertas siasatan akan dirujuk kepada Timbalan Penda,kwa Raya dalam kadar segera bagi mendapatkan keputusan," katanya.


Beliau turut menasihatkan masyarakat supaya tidak mengambil sebarang tindakan secara melulu dalam apa jua situasi yang boleh menyebabkan peIanggaran undang-undang.


"Mana-mana pihak juga dinasihatkan agar tidak mengambil sebarang kesempatan di dalam isu ini demi perpaduan sejagat," katanya.

Sumber : Berita Harian

Post a Comment

0 Comments