Ticker

6/recent/ticker-posts

Suami isteri direman sebab MAKl HAMUN, Halang tugas polis demi pertahan suami warga Pakistan

 


Polis menahan suami isteri yang menghalang penjawat awam menjalankan tugas dan mengeluarkan kata-kata kes.at pada kejadian di Jalan Persiaran Kewajipan di sini, Rabu lalu.


Ketua Polis Daerah Subang Jaya Asisten Komisioner Abd Khalid Othman berkata, anggotanya yang menjalankan pemantauan mena.han kenderaan susp.ek di hadapan sebuah pusat beli-belah di Jalan Persiaran Kewajipan, jam 7.26 petang.



"Semasa pemeriksaan, suspek wanita berusia 42 tahun melakukan pr0v0kasi malah mermpas dokumen lelaki warga Pakistan berusia 33 tahun yang berada di tangan anggota polis.


"Wanita itu turut mempersoalkan pemeriksaan yang kami buat," katanya pada kenyataan hari ini.


Terdahulu, tular rakaman video berdurasi satu minit 59 saat menunjukkan seorang wanita mem.arahi anggota polis selepas dipercayai tidak berpuas hati suaminya ditahan untuk pemeriksaan.

Ketua Polis Daerah Subang Jaya, Asisten Komisioner Abd. Khalid Othman berkata, kejadian berlaku sekitar pukul 7.26 petang ketika polis membuat pemeriksaan terhadap dokumen lelaki asing itu.



“Polis meminta susp.ek menunjukkan dokumen pengenalan diri termasuk surat daripada Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI), bagaimanapun surat yang dikemukakan adalah paIsu.

“Secara tiba-tiba wanita tersebut meluru ke arah polis lalu mengeluarkan kata-kata ke.sat dan mer.ampas dokumen milik suaminya yang berada di tangan anggota polis.

“Dia turut mempersoalkan pemeriksaan yang dilakukan pihak polis terhadap suaminya itu termasuk cuba menyrang anggota itu,” ujarnya dalam kenyataan hari ini.

Ekoran kejadian itu, jelas beliau, pasangan suami isteri berusia 42 dan 33 tahun itu diber.kas dan dire.man selama tiga hari bagi membantu siasatan.


Sumber : Kosmo! Online dan Harian Metro

Post a Comment

0 Comments