Ticker

6/recent/ticker-posts

“Jika saya berdusta, Ya Allah Iaknatilah saya,” - Ibu tampil sumpah Iaknat anak kena gangguan seksuaI pendakwah terkenal

 


Nampaknya isu yang melibatkan seorang public figure ini makin jadi hangat, jika semalam media elektronik melaporkan skandaI video Iuucah melibatkan penceramah terkenal itu dilihat semakin panas selepas pendedahan demi pendedahan dibuat Firdaus Wong dengan satu video sumpah Iaknat diikrarkan oleh abang seorang mngsa.

Hari ini tular pula di media sosial apabila sebuah video memaparkan seorang wanita melafazkan sumpah Iaknat bagi menjelaskan kebenaran bahawa anaknya menerima gangguan sekksuaI daripada seorang penceramah terkenal didedahkan hari ini.


Video sumpah laknat berdurasi 49 saat itu didedahkan kepada orang ramai menerusi Telegram Firdaus Wong Wai Hung yang sebelum ini begitu lantang mendedahkan isu kontrooversi melibatkan penceramah terkenal terbabit.


Menerusi video itu, wanita berkenaan bersumpah dengan nama Allah bahawa anak perempuannya mengalami kemuruungan dan cuba membuunuh diri selepas diganggu penceramah terkenal terbabit.



“Bismillahirahmanirahim, Wallahi, Wabillahi, Watallahi, saya bersumpah dengan nama Allah bahawa anak saya mengalami kemurungan dan cuba membuunuh diri setelah (individu itu) melakukan perbuatan terkutok menerusi WhatsApp dan panggilan video terhadap anak saya.


“Jika saya berdusta, Ya Allah laknatilah saya,” katanya menerusi video berkenaan.


Sementara itu, Firdaus Wong berkata, ibu kepada mngsa telah mengizinkan dirinya untuk berkongsikan video sumpah laknat memaparkan anaknya telah menerima gangguan sekksuaI.


“Mereka mengizinkan kerana mahu memberikan kesedaran kepada masyarakat yang perkara itu memang berlaku dan mengalakkan lebih ramai mngsa tampil membuat laporan polis.



“Buat masa ini, nama dan wajah mereka dirahsiakan dahulu, apabila tiba masanya mereka semua akan tampil ke khalayak ramai demi sebuah kebenaran,” katanya.


Keadaan itu menjadi lebih hangat apabila penyayi rap Caprice memuat naik gambar dengan wajah entiti iblis, jam pasir dan mengajuk ciiuman yang dikatakan mempunyai kaitan dengan penceramah terkenal itu. 


Sumber : Kosmo! ONLINE.

Post a Comment

0 Comments