Ticker

6/recent/ticker-posts

31 individu diberkas poIis dipercayai terlibat pecah masuk pasar raya

 


Seramai 31 individu diberkas dipercayai terlibat dalam kejadian peecah masuk sebuah pasar raya di Taman Sri Muda, di sini pada Isnin lalu.

Ketua Polis Daerah Shah Alam, Asisten Komisioner Baharudin Mat Taib berkata, kesemua suuspek ditahan merupakan warga asing.

"Suuspek ditahan terdiri 10 warganegara Indonesia, tujuh warganegara Bangladesh, sembilan warganegara Nepal dan lima warganegara Myanmar.

"Kes akan disiasat di bawah Sesyen 457 Kanun Kesekksaan," katanya dalam kenyataan pada Selasa.


Pada Isnin, tular klip video berdurasi 11 saat memaparkan kejadian sekumpulan individu memeecah masuk beberapa buah kedai serbaneka di sini.


Artikel berkaitan : Maangsa banjir pecah masuk kedai cari makanan

Maangsa banjir di Taman Sri Muda, Sesyen 25 di sini terpaksa memeecah masuk beberapa buah kedai serbaneka pada Isnin apabila kehabisan bekalan makanan selepas terkandas dalam banjir selama dua hari di taman berkenaan.


Satu klip video berdurasi 11 saat turut tular memaparkan kejadian tersebut yang dimuat naik oleh pemilik akaun Anne Abdullah di Facebook.



Ketua Polis Shah Alam, Asisten Komisioner Baharudin Mat Taib dalam satu kenyataan mengesahkan kejadian tersebut dan berkata, kejadian berkenaan dipercayai berlaku sekitar jam 1 hingga 2 petang berikutan kawasan tersebut teruk dilanda banjir.


"Saya mengesahkan beberapa kejadian pecaah kedai serbaneka berlaku di (Taman) Sri Muda iaitu kawasan yang mengalami banjir teruuk," katanya dalam kenyataan pada Isnin.


Baharudin berkata, pihaknya dengan bantuan Pasukan Gerakan Am (PGA) akan menggerakkan elemen cegah jenyah dan bantuan untuk memastikan keadaan terkawal di kawasan tersebut.

Sumber : Sinar Harian

Post a Comment

0 Comments