Ticker

6/recent/ticker-posts

Saya paling muka, tak mahu isteri tahu saya menangis, kata Amy Search

 


Dalam dunia hiburan Malaysia, nama Amy Search merupakan nama yang sudah tidak asing lagi. Selain dari kumpulan Search, penyanyi rock legenda ini juga terkenal dengan lagu-lagu solo beliau yang meletup pada tahun 1990-an. Walaupun beliau sudah berusia 60 tahun, populariti beliau masih kekal dan beliau tetap dihormati oleh peminat-peminatnya.


Dalam satu temuramah baru-baru ini dengan Harian Metro, Amy Search berkongsi mengenai kehidupannya yang tidak dijangka. Beliau mengakui bahawa beliau selalu menangis di dalam bilik mandi, tetapi tidak mahu isterinya mengetahui hal itu.


"Perjalanan kerjaya muzik saya bermula awal tahun 1980-an dan ketika itu tidak banyak gosip seperti hari ini. Sekarang sebagai artis popular, jika kita tersilap bagi kenyataan ia akan mengundang kecaman di media sosial.


"Bila baca komen yang sangat negatif di media sosial, saya berasa lebih terluka. Takkan hasil kerja saya selama empat dekad dalam industri muzik dihina dan mendapat kecaman seperti itu ," katanya kepada Harian Metro.




Amy berkata, dia mula mengalami masalah bila berasakan tiada siapa memahami dirinya ketika dalam fasa naik dan turun dalam industri muzik sebelum ini.


"Saya juga tidak berkongsi dengan isteri masalah itu. Bila tidur malam saya memalingkan wajah dari isteri kerana tidak mahu dia melihat saya menangis," katanya.


Bagaimanapun, Amy berkata, dia tidak pernah bertemu doktor untuk merawat masalah terbabit.


"Saya sendiri tidak tahu ada 'anxiety' kerana tidak pernah didiagnosis oleh doktor sebelum ini. Namun, saya tetap melawan perasaan resah dan bimbang itu kerana tidak mahu menjejaskan kesihatan.


"Ketika dalam perjalanan ke majlis pelancaran ini pun saya berasa seperti mahu menangis," katanya.


Ditanya bagaimana dia mengatasi masalah itu, Amy berkata, dia memilih untuk tidak membaca komen negatif daripada netizen di media sosial.


"Saya mengelak dari membaca komen negatif di media sosial sekarang untuk menjaga kesihatan mental,"




Kisah hidup Amy Search menunjukkan bahawa walaupun kita terkenal dan berjaya dalam bidang kita, kita tetap manusia yang mempunyai emosi dan perasaan yang sama seperti orang lain. Walaupun beliau merupakan seorang penyanyi rock yang garang dan maskulin, beliau tetap mempunyai sisi lembut dan emosional.


Sering kali, orang ramai melihat selebriti sebagai insan yang tidak mempunyai masalah dalam hidup mereka, tetapi kisah hidup Amy Search menunjukkan bahawa setiap orang mempunyai cabaran dan masalah masing-masing. Oleh itu, kita harus menghargai setiap insan dan tidak membuat anggapan tanpa mengenal pasti situasi mereka.


Kita juga dapat belajar dari kisah hidup Amy Search bahawa sokongan dari keluarga dan pasangan


SUmber :Harian Metro

Post a Comment

0 Comments