Header Ads

Breaking

Sunday, December 13, 2020

Orang Ketiga Atau Perampas Sebenarnya Adalah Orang Gila

 



Bagi mereka, hanya keinginan mereka sahaja yang harus dipenuhi. Mereka inginkan bahagia tetapi melalui penderitaan orang lain. Bagi mereka, mereka rasa satu kepuasan apabila melihat orang derita akibat dari perbuatannya itu.


Rasa tidak senang duduk kerana melihat kebahagiaan orang lain, walaupun dengan adik beradik ataupun dengan sahabat sendiri. Masalah jiwa seperti ini mampu membnuh jiwanya sendiri jika tidak dapat memuaskan hati dan kehendaknya. Jika tidak dikawal perasaan itu, kemungkinan besar akan berlakunya kes bnuh diri dan gila!


Sering kali anda mendengar, mereka yang suka menghncurkan rumahtangga orang lain tidak akan sesekali menyesali akan perbuatannya itu, malah akan lebih rasa gembira dan berbangga dengan kejayaan nya.





Ianya ada persamaan dengan sikap orang gila, dimana mereka tidak akan memikirkan perasaan orang lain dan tidak mengendahkan keperitan yang ditanggung oleh mangsa akibat perbuatannya itu.


Sekiranya seorang individu tersebut normal, tidak mungkin dia akan tergamak menghncurkan rumahtangga orang lain hanya kerana kehendak nfsunya yang kuat untuk memiliki.






Mereka juga sering dikatakan seorang yang suka kikis duit lelaki, bagi mereka lelaki yang sudah berkahwin lebih stabil dari segi kewangan. Sebaiknya hindari dari berkawan rapat dengan suami orang.


Jaga batasan dan jaga maruah seorang wanita, jangan terlalu mudah menyerahkan jiwa kepada suami orang. Jangan biarkan diri anda dianggap sebagai pemusnah rumahtangga orang.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.