Ticker

6/recent/ticker-posts

Sajat dibicarakan di Mahkamah kerana menyebabkan agama Islam dipandang HlNA

 



Usahawan kosmetik yang sering mencetuskan kontroversi, Muhammad Sajjad Kamaruzzaman, lebih dikenali sebagai Nur Sajat sudah didkwa di Mhkamah Tinggi Syariah di sini, atas tvduhan berp4kaian seperti wanita, sehingga menyebabkan Islam dipndang hlna.


Muhammad Sajjad, 36, bagaimanapun meng4ku tldak bersaIah sebaik pertvduhan terhadapnya dibacakan di hadapan Haklm Syarie Mohamad Khalid SHaee @ Shaii pada 6 Januari lalu.



Berdasarkan pertvduhan, Muhammad Sajjad didkwa menyebabkan agama Islam dipandang hlna dengan cara berp4kaian menyerupai wanlta di dalam majlis bacaan Yassin dan s0lat hajat.


Dia ditduh melakukan kesaIahan itu di Nursajat Beauticion, Alam Avenue 2, Jalan Serai Wangi G16/G, Sksyen 16, di sini, jam 7.30 malam, pada 23 Februari 2018.



Pendkwaan terhadapnya dibuat mengikut Sksyen 10(a) Enakmen Jnayah Syariah (Negeri Selangor) 1995 yang memperuntukkan hukvman penj4ra maksimum tiga tahun atau dend4 atau kedua-duanya, jika sablt kesaIahan.


Mhkamah kemudian membenarkan Muhammad Sajjad diikat jamin RM3,000 dan menetapkan 23 Februari ini untuk sebvtan semula ke$.



Pada pr0siding itu, pendkwaan dikendalikan Timbalan Pendkwa Raya Syarie Selangor, Atras Mohd Zain.


Sebelum ini tuIar di laman sosi4l, rakaman video yang memaparkan usahawan kosmetik itu menang1s dalam keadaan berg4ri.


Sumber: berita harian

Post a Comment

0 Comments