Ticker

6/recent/ticker-posts

(VIDEO) "Saya apa pun tak ada, apa pun tak ada, tolong..." - Guru diragvt seorang lelaki bermotosikal

 


"Saya apa pun tak ada, apa pun tak ada, tolong..." demikian rayuan seorang guru wanita sebelum dia terjatvh dan dir4gut seorang lelaki bermotosikal di kawasan rumah kedai dua tingkat di Eco Sunctuary, Telok Panglima Garang, di sini, 8.20 pagi, hari ini.


Bagaimanapun, per4gut solo bersenj.takan par4ng itu diberkas polis selepas lapan jam meragvt guru berkenaan.


Ketua Polis Daerah Kuala Langat, Superintendan Azizan Tukiman berkata, sspek lelaki tempatan berusia 26 tahun itu dit4ngkap di Kampung Sijangkang pada 4 petang hari ini.


"Tangkpan dibuat susulan maklumat orang awam yang menghubungi polis dan menghantar video daripada rakaman kamera litar tertutup (CCTV) di lokasi kejadian.


"Bertindak atas maklumat itu, polis menjalankan siasatan, rondaan, kemudian mengesan serta men4ngkap susp3k di Kampung Sijangkang petang tadi," katanya ketika dihubungi.


Azizan berkata, semasa tangk4pan dibuat, polis hanya menemui sebahagian sahaja barang m4angsa yang diragvut.


Beliau berkata, beg tangan ma4ngsa dipercayai dibvuang dan siasatan lanjut masih diteruskan.



"Kejadian berlaku pada 8.20 pagi apabila m4ngsa berusia 51 tahun didatangi susp3k semasa berada di tempat letak kereta tidak jauh dari tempat kerjanya di sebuah taska di situ.


"Menurut m4angsa, sebuah motosikal bernombor BPC 6163 dinaiki seorang lelaki tidak dikenali datang ke arahnya dan mengacukan parang.


"M4ngsa terj4tuh sebelum susp3k mer4gut beg tangan mengandungi dokumen peribadi dan wang tunai dan ketika kejadian, wanita itu baru selesai meletakkan keretanya di kawasan parkir," katanya.



Beliau berkata, polis ke tempat kejadian untuk menjalankan si4satan dan mendapati, terdapat pengawasan CCTV di tempat kejadian.


Menurutnya, menerusi rakaman CCTV itu, polis mendapati suspk bertindak solo dengan menunggang motosikal bernombor pendaftaran BPC 6163 menggunakan senjata sebilah parang.



"Ma.ngsa yang mengalami bengk4k pada bahagian kepala, l3bam di lengan dan lutut sebelah kanan serta saklt di bahagian atas paha kanan dibawa ke hospital untuk pemeriksaan dan rawatan lanjut.


"Perintah r3man akan dimohon di mahkamah esok dan kes disiasat mengikut S.eksyen 392/397 Kanun Kese3.ksaan," katanya.


Terdahulu, beberapa video kejadian terbabit tular di media sosial yang memaparkan situasi guru terbabit menjerlt meminta bantuan serta cuba melarikan diri daripada susp3.k.


Sumber : harian metro

Post a Comment

0 Comments