Header Ads

Breaking

Tuesday, January 5, 2021

(VIDEO) Seorang Wanita Dirakam Keluarkan Separuh Badan Dari Kereta Sambil Campak Sesuatu Dari Tepi Jalan...

 


Dalam agama Islam kita memang ditekankan dengan kebersihan, kebersihan itu sebahagian dari iman. Ibubapa kita sendiri sejak kita kecil sudah mengajar kita tentang kebersihan ini semua.


Kita sendiri pasti bila nak masuk kedai makan atau mana-mana kawasan rekreasi akan memilih kedai yang bersih. Jika kita nak semua sempurna dan bersih kenapa ianya tidak bermula dari kita sendiri.


Baru-baru ini viral di media sosial apabila seorang netizen sempat merakamkan aksi yang dianggap sungguh tidak sop4n dan bert4madun ditunjukkan oleh seorang wanita dilihat membvang sesuatu objek yang kelihatan seperti plastik yang mengandungi sampah.



Paling mengejvtkan, dia berani beraksi dengan mengeluarkan separuh dari badannya semata-mata untuk menjayakan mis1nya membu4ng objek keluar dari kenderaannya. Tindakkannya itu bukan sahaja mengundang b4hya pada dirinya.

Sungguh tidak percaya, dia seakan tidak merasa sedikit pun perasaaan bers4lah ketika melakukan aksi yang sungguh dr4matik tersebut.



Video yang sudah meraih lebih 200,000 tontonan semestinya mendapat kec4man dari netizen yang ternyata sungguh kecewa dengan sikap tidak bertanggngjawab wanita tersebut yang sanggup membvang sampah merata-rata

Berikut adalah respon dari netizen selepas melihat video tersebut.






Diharap sangat, pada zaman serba canggih ini biarlah kita juga menjadi seorang manusia yang bertamadun dan tidak mementingkan diri sendiri. 

  

Apa salahnya kalau kita simpan je plastik tersebut dan bvang bila berjumpa dengan tong sampah atau tunggu sampai di rumah dan buang ke dalam tong sampah sendiri.


Kita m4r4h bila lihat sampah di merata-rata tempat awam tapi kita sebenarnya sendiri yang pura-pura pejam mata bila berbuat sesuatu kes4lahan.


Kredit video : FB

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.