Ticker

6/recent/ticker-posts

(VIDEO) Suami Kena Tvmbuk Dengan Anggota polis, lsteri Tampil Buka MuIut Beritahu Perkara Sebenar Yang Berlaku

 


Viral satu video di media sosial selepas seorang lelaki ditvmbok oleh anggota trafik yang menahannya. Lelaki tersebut membuat pendedahan bahawa dirinya telah di tvmbuk lebih dari sekali.


‘Tiga kali dia tumbvk muka saya, apa yang dia (angg0ta poIis) naf1kan itu adalah tdak benar, sebaliknya dia sudah menvmbuk saya dua kali sebelum vide0 itu dirakam, kata Muhammad Farhan Awang Kafli, 30.’


Muhammad Farhan berkata, ketika kejad1an dia dalam perjalanan untuk menghantar isterinya ke tempat kerja sebelum melalui satu skatan jalan raya (SJR).


Saya memang akui bersaIah kerana cuba meIarikan diri tetapi saya berhenti apabila dit4han.


Ketika dit4han itu anggota poIis berkenaan sudah menvmbuk saya sebanyak dua kali, kemudian dia datang lagi mermpas kunci motor dan mendkwa saya meIanggar kakinya, katanya ketika dihubungi, hari ini.


Menurutnya, ketika cuba menjelaskan keadaan dia kemudian ditvmbuk sekali lagi dan diIemparkan kata kata kes4t.


Dia beritahu isteri saya kenapa saya ini b0doh sangat, saya tahu saya melakukan kesaIahan namun tndakan dia (anggota poIis) itu t1dak boleh diterima.


Isteri mngsa tampiI beritahu cerita sebenar.


Saya sudah cuba menjelaskan bahawa saya tidak meIanggar kaki dia, namun dia tdak boleh terima dan menvmbuk saya kata mngsa.


Katanya, dia dan isteri kini sedang membuat laporan poIis berhubung kejad1an, Saya berharap sias4tan yang telus dapat dijalankan kerana tndakan anggota poIis itu tidak boleh diterima.


Sekali lagi saya mengaku saya melakukan kesaIahan tetapi tdak boleh menghkum saya dengan cara begitu, katanya.


Terdahulu, anggota poIis trafik yang didkwa menvmbuk seorang penunggang motosikal di Kilometer 28.3 Lebuhraya Persekutuan menghala ke Kuala Lumpur, dekat sini, hari ini, membuat Iaporan menaf1kan perkara itu.


Ketua PoIis Daerah Petaling Jaya Asisten Komisioner Nik Ezanee Mohd Faisal berkata, satu SJR dilakukan di lokasi itu membabitkan tujuh anggota poIis trafik Ibu Pejabat PoIis Daerah (IPD) Petaling Jaya jam 8 hingga 9 pagi tadi.


Satu video berdurasi 37 saat menunjukkan seorang anggota poIis dilihat menvmbuk seorang penunggang motosikal yang dit4han di tepi jalan untuk pemeriksaan tuIar di media sosi4l, hari ini.



Berikut adalah reaksi dari netizen berkenaan isu yang viral ini.






Sumber : dbongkar.com

Post a Comment

0 Comments