Header Ads

Breaking

Saturday, February 27, 2021

Isteri minta dilepaskan sebab terIalu rimas suami terlalu penyayang, Namun ini pula jawapan dari Mhkamah kepada si isteri...

 


Perkahwinan adalah perkara yang mulia. Namun, memilih calon pasangan merupakan satu ujian kerana kita tidak tahu bagaimana sifat dan personaliti seseorang itu. Mungkin ia terlalu p4nas baran, penyayang, kedekut dan lain-lain.


Baru-baru ini, kejadian berlaku di Uttar Pradesh, India dimana seorang wanita ingin berceral hanya kerana suaminya itu terlalu penyayang dan tidak pernah berg444duh atau bert3ngkar. Wanita itu failkan penceralan di mahkamah selepas mendirikan mahligai lebih 18 bulan.


Menurut sumber The Week, wanita tersebut mengatakan bahawa dia rasa bosan dan tidak boleh terima kelakuan suaminya kerana meluahkan perasaan dengan penuh rasa cinta.



Wanita itu menambah, dia turut merasa rimas kerana suaminya sekalipun tidak pernah meninggi suara atau m4rah walaupun dia melakukan keslIapan berulang kali.


“Kadang-kadang dia memasak untuk saya dan membantu saya melakukan tugas-tugas rumah tangga.


“Setiap kali saya melakukan kes4Iahan, dia selalu memaafkan saya… saya pelik,” katanya.


Wanita itu juga memberitahu yang dia berniat untuk tidak meneruskan kehidupan dengan suami atas sebab suaminya sering bersetuju dengan segala kata-kata dan cadangan wanita berkenaan.



Dalam pada itu, pihak mhkamah bertindak men0Iak permohonan dikemukan wanita itu dengan menyifatkan tindakan tersebut sebagai meIulu. 

Wanita tersebut tidak berhenti usaha di tengah jalan, dia sekali lagi meminta ceral di Panchayat, namun sekali lagi usahanya telah gagal menuju jalan penamat. Pihak mhkamah meminta kedua pasangan itu menyelesaikan masalah mereka sendiri.


Ada juga yang sebegini ya? Tidak mencurah kasih sayang, salah, terlebih curah kasih sayang pun salah. Apa-apa pun, semoga mereka menjumpa jalan penyelesaian yang memberi manfaat kepada dua belah pihak.

Sumber : theklasik

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.