Ticker

6/recent/ticker-posts

Nelayan tumbok muka lelaki berdua-duaan dengan isteri dalam bilik tidur ditahan

 


Seorang nelayan ditahan kerana dipercayai menumb0k muka lelaki yang ditemui berdua-duaan bersama isterinya dalam keadaan tidak berbaju di dalam bilik rumah mereka di Jalan Dato Ali, di sini, malam tadi.

Ketua Polis Daerah Kangar, Superintendan Wari Kiew berkata, dalam kejadian 11 malam itu, nelayan berusia 26 tahun berkenaan ternampak sebuah motosikal tidak dikenali diparkir di hadapan rumahnya ketika pulang.

"Dia yang curlga masuk ke dalam rumah sebelum menemui seorang lelaki tidak berbaju berada dalam bilik tidur bersama isterinya yang ketika itu hanya berkemeja-T dan berkain batik.

"Dia ber4ng lalu meluru ke arah lelaki berkenaan sebelum menvmbuk mukanya sebanyak dua kali.


"Dia yang masih tidak berpuas hati turut mer0sakkan motosikal lelaki itu yang diletakkan di hadapan rumahnya," katanya di sini, hari ini.

Katanya, poIis yang dimaklumkan kejadian berkenaan kemudian tiba di rumah itu dan menahan nelayan terbabit untuk slasatan lanjut.


Beliau berkata, slasatan awal mendapati susp3k dan isterinya masih pasangan suami isteri yang sah serta tiada masalah rumah tangga serius, malah tiada sebarang permohonan fasakh, nusyuz mahupun perceralan difailkan di mahkamah syariah.

Katanya, suspek dipercayai sudah lama mengetahui isterinya mempunyai hubungan sulit dengan lelaki itu dan sering membawanya ke dalam rumah mereka ketika suspek tiada di rumah.

Beliau berkata, susp3k direman selama empat hari sehingga Jumaat ini untuk slasatan lanjut mengikut S3ksyen 323 dan S3ksyen 427 Kanun Kes3ksaan kerana sengaja mendatangkan kec3deraan serta melakukan khlanat dengan mer0sakkan harta persendirian.

Katanya, m4ngsa juga disiasat mengikut S3ksyen 447 dan S3ksyen 498 Kanun Kes3ksaan kerana mencer0boh kawasan persendirian dan memlkat atau membawa pergi atau menahan seseorang perempuan yang bersuami dengan niat jen4yah.

Post a Comment

0 Comments