Header Ads

Breaking

Saturday, April 3, 2021

Bengang pengantin perempuan tiada dara, lelaki ini nekad tuntut gantirugi kos perkahwinan

 



Ramai sebenarnya yang tidak faham secara terperinci bahawa untuk menentukan keperawanan seorang gadis dengan berlandaskan dara adalah tidak langsung munasabah.

 Ini kerana, terdapat kemungkinan bayi perempuan lahir tanpa selaput dara bahkan, aktiviti lasak yang dilakukan seseorang gadis juga bisa menyebabkan dara hilang (terk.oyak).


Ini sebuah kisah yang dikatakan berlaku di Uzbekistan.

Baru je lepas meraikan majlis perkahwinan sepasang suami dan isteri itu, keluarga pengantin lelaki tiba-tiba pertikaikan sama ada wanita ini masih lagi dara ataupun tidak. Dah kawin barulah nak cek! Perkara ini berlaku di Uzbekistan.

Apa yang keja.mnya, pengantin perempuan tu terus dipaksa masuk ke dalam bilik dan ditanggalkan pakaian dalam. Pihak pengantin lelaki juga merakam video sambil mencab.uInya untuk menyemak perkara yang mencurigakan pihak pengantin lelaki tersebut.

Pengantin perempuan cuba untuk melindungi diri tetapi kudratnya tidak mampu untuk meI.awan dan hanya mena.ngis teresak-esak.


Setelah mendapat tahu perkara tersebut, pengantin perempuan terus dikeca.m kerana tidak pandai untuk mempertahankan kesuciannya dan tiada siapa pun yang membela dirinya termasuk suaminya sendiri.

Bukan tu jer, pihak pengantin lelaki siap meng.ugut pengantin perempuan supaya membayar ganti rugi kos perbelanjaan majlis perkahwinan yang dianggarkan kurang dari RM20,000 jika tidak mahu video yang dirakam itu tersebar.


Selepas daripada itu, keluarga pengantin perempuan terus membuat Iaporan polI.s dan mereka yang terlibat telah pun dit.ahan. 

Punyalah pihak pengantin lelaki nak cari sa.lah orang, bapa tiri pengantin perempuan pula mendedahkan yang pengantin lelaki itu pernah dita.han kerana kes rog.oI sebelum ini. Pengantin lelaki pun kan.toi juga. Kah!


Sumber : Harian Metro

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.