Ticker

6/recent/ticker-posts

Lelaki ini jelaskan kenapa dia tidak suka strategi 'bad marketing' dari Neelofa

 


Sejak dari minggu lepas, kalau sehari tidak mendengar gossip atau update dari Neelofa ataupun keluarganya boleh dikatakan tidak lengkap hidup kita seharian. Dari kisah kakak Neelofa yang berkahwin dengan duda, Engku Emran  lebih kurang seminggu

selepas itu giliran Neelofa pula melangsungkan perkahwinan dengan teruna pilihan hatinya iaitu PU Rizz.


Selepas itu, kecoh pula dengan kononnya majlis pernikahan tersebut tidak mengikut SOP yang ditetapkan oleh pihak berkuasa. Baru saja nak reda timbul bula cerita Neelofa dan suaminya yang dikatakan pergi ke Langkawi untuk bercuti, namun cepat ditepis oleh pihak Neelofa yang pasangan tersebut bukannya bercuti tetapi pergi ke sana atas urusan kerja.


Netizen juga ramai yang mula merungut dan muak kononnya tiada cerita lain lagi yang hendak disajikan oleh media.


Baru-baru ini ada seorang pengguna FB yang menggunakan nama Muhammad Ezral ada memuat naik satu status menyatakan pandangan peribadinya kenapa dia boik0t artis tersebut dan juga kerana bad marketing yang diamalkan artis tersebut.


Tuan Ezral memang seorang yang sangat sesuai untuk kita follow kerana banyak ilmu baru yang kita boleh dapat.


Mari kita baca dan renungkan perkongsian tuan Ezral ini.




Aku dah lama boik0t artis perempuan ni.


Post2 aku ni tak suka up pasal retis tapi aku lihat trending dia ni terlalu melampau.


Keluarga ala Kim Kardashian bad marketing dari dulu sampai kini sampai mereputlah.


Aku dah lama boik0t mereka ni sekeluarga. Aku dah pesan kepada ahli keluarga aku jangan sesekali barang dia atau yang berkaitan dengannya.


Bukan aku tak sokong bumiputera, tapi aku tak sokong si angkuh, yang hidup dengan bad marketing yang penuh dengan kontroversi sentiasa lapar nak free marketing and popularity.


Nak backup dia sebab lawa ? Personally pada aku dia biasa sangat takdelah kita tengok wow terkejut. Ni pandangan peribadi aku lah.


Takdelah yang sepertimana orang heboh2 kan sampai ada yang wat post kecewa bila dia nikah. Ramai lagi yang jauh lagi cantik daripada dia pun.


Bila aku mula boik0t dia ?


Mula dengan dia lancar tudung di Zouk. Zouk tu tempat sya.itan dan ib.lis. Kalau reverse psik.o pulak, lancar ar.ak di dalam masjid. Kau boleh terima ? Lancar tudung kat tempat ma.ksiat ?


Alasan nak berdakwah ? Actually tu teknik marketing agar orang kecam dia, dia suka orang kecam dia so dia dapat free marketing dapatlah wat jualan puluh billiun.


Pastu belum nikah d3ngan si patah ameng tu dah siap solat jemaah sekali kat set pergambaran. Semata2 nak raih viewer dan free marketing, so kena solat jemaah sekali leh lah blogger wat tajuk panas Patah jadi imam solat si dia.


Si mak pulak sibuk nak pattern kan da.ging harim.au mena.ngis, what the fffff ? Benda tu umum tahu kot dah lama orang duk pakai tetiba kau nak pattern kan hak milik kau ?


Si adik pulak sibuk sapu krim kat po.nggong tu bernilai 1k, orang lain perabis tang kuku je puluh2 k relax je. Siap abg ipar pun boleh bergambar pegang2 dia lagi. Tak tahu ke batas2 antara ipar ?


Si kakak pulak belum nikah dah up gambar pelok2, kau bangga ke tonjol ma.ksiat kau, dapat hadiah seterika 12k pun sampai kecoh.


Sebelum nikah dengan si PU tu pulak pelbagai cerita porak peranda ri.but ta.ufan sengaja digembar gemburkan.


Now dia menikah dengan PU, we dont care itu hak dia, nak buat pelamin sampai ratus juta pun itu hak dia.


Tapi yang orang pertikai adalah SOP yang dia sendiri la.nggar. Pengantin marhein yang lain duduk dalam train pun terus kena de.nda. Pakcik2 minum di surau pun terus kena de.nda, tak pakai mask pun kena de.nda. Inilah namanya double standard.


Yang ada dalam majlis dia bukan marhein saja malah penuh dengan VIP yang berjawatan seperti menteri agama. Apa fungsi menteri agama time tu jika SOP pun dia langgar. Kemudian bila ditanya just jawab NO KOMEN.


Ke semua dalam majlis yang rapat2 tu ahli keluarga yang duk sebumbung ? Ahli keluarga yang luar negeri tak datang langsung ke ?


Kemudian bangga, rezeki dia dapat melalui percakapan netizen tentang dia. Makin orang bercakap makin dia dapat duit akibat free marketing, dia lupa dialah punca timbulnya fitn.ah.



Sampai SOP pun lang.gar so masih lagi kebal. Cuba kalau marhein buat seperti dia, memang terus on the spot kena denda mau ratus2 ribu kena berapa ramai ada dalam majlis dia tu.


Tapi disebabkan dia kebal, so tiada apa2 lagi tindakan dikenakan. Alasan tiada laporan diterima time tu. So apa guna menteri agama duk dalam tu ? Jadi kelu terus ke disebabkan ada makanan ? Perut kenyang jadi lembu cucuk hidung ?


Cuba kalau aku yang buat majlis nikah cam dia ni kompom kena de.nda terus.


Tidak terhenti hanya di situ, pergi pula ke Langkawi, tujuan apa ? Bila disia.sat katanya atas urusan kerja nak buka cawangan.


So katalah benar atas urusan kerja, jadinya vir.us kobid ni tak ganggu orang di atas urusan kerja ?


Netijen ni takdelah bengap sangat senang nak diperkudakan. Lepas majlis beberapa hari je, terus ada urusan kerja.


Atas urusan kerja sampai naik kabel car ? Duk upload gambar sweet sweet.


Mereka ni sentiasa mencari perhatian dengan benda2 yang terlalu 'bo.doh' sebab mereka tahu netizen ni suka kepada kebo.dohan.


Majoriti yang menyokong mereka pun hanyalah si ja.hil. Bila ada yang pertikai berkaitan SOP, akan ada si jahil yang hidup pun kais pagi makan pagi, siap kata orang yang pertikai mereka ni as d.engki.


Undang2 dan SOP dibuat hanya untuk marhein sahaja. Tapi jadi kebal untuk golongan VIP, bangsawan, berjawatan, berkuasa.


Thats y aku selalu kata, artis ni lah yang mero.sakkan masyarakat. Masyarakat yang jadikan mereka ni sebagai idola maka ros.aklah.


Alasan mereka jadikan idola kerana dia kaya raya, kau apa hadooo ? Kalaulah nilaian untuk diikuti tu as kaya raya nescaya nama Firaun dan Qarun diangkat di dalam al quran sebagai contoh ikutan. Tapi mereka ni diku.tuk. Inilah istidraj. So jangan sangka bila kaya, senang tu dikira sebagai tanda Allah kasih.


Nilai kejayaan dan tanda Allah sayang bukanlah dengan adanya harta benda dan duit.


Percayalah, mereka sekeluarga ni akan sentiasa ada cerita bo.doh untuk elakkan dari terus menjadi sendu. Maka terbitlah sentiasa cerita cerita bo.doh tentang mereka, mereka tahu semua itu bo.doh tapi tetap teruskan demi duit.


Artis lain pun ada keluarga jugak, ada kau tengok semua benda nak jadikan isu ? Ada semua pakat masuk enterframe nak jadi glamour create cerita2 b0.doh ? 


Sumber artikel dari fb tuan Muhammad Ezral

Post a Comment

0 Comments