Ticker

6/recent/ticker-posts

Siti Sarah hamiI tapi ibu mentua pula alami aIahan

 


Tahniah diucapkan kepada penyanyi Siti Sarah yang juga isteri kepada pelawak dan usahawan berjaya, Shuib kini sedang hamil anak keempat.Kita dah biasa dengar orang mengandung yang akan alami aIahan namun lain pula dengan pasangan ini.


Shuib dikatakan terkejut apabila ibunya memaklumkan turut mengalami alahan ketika isterinya yang juga penyanyi Siti Sarah hamil anak keempat ketika ini.


Shuib berkata, ibunya ada membuat panggilan dan ma.rah-ma.rah selain mengadu badannya lemah serta tidak lalu untuk makan.



"Ada satu hari ibu saya telefon. Dengan nada ma.rah-ma.rah dia pesan jangan susahkannya. Rupa-rupanya ibu beritahu dia selalu mun.tah-mun.tah dan tidak ada seIera makan.


"Saya terkejut apabila dia turut mengalami aIahan teruk ketika Sarah baru hamiI. Lama juga, lebih kurang sebulan ibu mengalami aIahan itu.


"Ada satu lagi inslden lucu apabila ibu diberikan alat ujian kehamiIan apabila pergi mendapatkan rawatan. Ibu saya ma.rah doktor kerana dia sudah berusia 57 tahun dan sudah men0pos!," kata Shuib ketika ditemui pada majlis berbuka puasa anjuran Indigital Music di 10grams di Puchong baru-baru ini.

Sementara itu, Sarah berkata, dia tidak menyangka ibu mentuanya melalui aIahan sete.ruk itu.



"Ketika kehamiIan terdahulu, saya memang tidak boleh makan sebab mesti akan mun.tah. Ketika itu, saya hanya boleh makan buah oren. Peliknya, ibu mentua saya juga alami perkara yang sama dan dia hanya boleh makan oren.


"Namun, alahan itu sudah kembali kepada saya, tapi tidaklah sete.ruk dulu. Kali ini saya boleh bekerja dan rajin untuk berbuat sesuatu," katanya.


Untuk makluman bersama, Shuib dan Siti Sarah mendirikan rumah tangga pada 2011 dan kini sudah dikurniakan tiga orang cahaya mata.


Sumber : Harian Metro

Post a Comment

0 Comments