Ticker

6/recent/ticker-posts

Kereta dinaiki 9 beranak meninggaI dunia diIanggar treler semasa 'jumper' bateri

 


Salah seorang mngsa maaut dalam kemaIangan membabitkan empat kenderaan di kawasan Rehat dan Rawat USJ Lebuh Raya Elite menghala Shah Alam pada Jumaat merupakan pelajar Tingkatan Empat Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Sekyen 24 (2) di sini.


Yang Dipertua Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) SMK Sesyen 24 (2), Mohd Syariffuddin Rahmat berkata, pelajar berkenaan ialah Razatul Aliah Abdul Razak.

Menurutnya, kemaIangan tragis meraguut 10 nyawa termasuk lapan adik-beradik itu diketahui melalui ibu saudara mngsa yang merupakan salah seorang staf di pejabatnya.


"Ibu saudara maangsa memohon cuti kecemasan kerana ada urusan kemaatian sebelum menjelaskan kejadian tersebut.



"Turut menghembuskan nafas terakhir dalam kejadian itu adalah ibu mngsa, tujuh beradik mngsa serta seorang lagi orang awam yang berada di lokasi kejadian, " katanya kepada Sinar Harian pada Sabtu.

Mengulas lanjut, beliau dimaklumkan, keluarga tersebut dalam perjalanan pulang ke rumahnya di Padang Jawa di sini dari kampung mereka di Melaka.


"Kereta Proton Wira dipandu bapa manngsa mengalami masalah bateri r0sak menyebabkan mereka tersadai di lorong keceemasan lokasi kejadian.


"Disebabkan keadaan hujan, hanya bapa manngsa yang keluar daripada kereta untuk memohon bantuan. Beberapa kereta berhenti untuk menghulurkan bantuan 'jumper' bateri dan ketika itulah sebuah lori merempuh kenderaan manngsa," kongsinya.



Katanya, bapa manngsa yang berada di luar kenderaan terselamat dalam insiiden tersebut.


Ujarnya, beliau mengenali keluarga manngsa yang merupakan salah seorang keluarga B40 yang tersenarai sebagai penerima tabung bantuan C0vid-19 sekolah tersebut.


"Ada beberapa kali keluarga ini menerima bantuan tersebut. Kami tahu kepayahan keluarga ini dan apabila permohonan diterima kita tetap bantu. Mereka juga turut menerima bantuan daripada Lembaga Zakat Selangor," katanya.


Beliau yang juga YDP PIBG Sekolah Kebangsaan Sesyen 24 berkata, pada Khamis salah seorang guru yang berkhidmat di SK berkenaan turut terlibat kemaIangan di Bentong yang meraguut nyawa dua anaknya sementara suaminya masih dalam unit rawatan rapi (ICU).


"Dua hari berturut-turut kami mendapat perkhabaran duka. Justeru, saya mewakili pihak sekolah merakamkan ucapan takziah kepada keluarga manngsa dan berharap mereka diberikan ketabahan menghadapi ujian tersebut," katanya.

Sumber : Sinar Harian

Post a Comment

0 Comments