Ticker

6/recent/ticker-posts

Long tiger beritahu ada yang ingin 'cabut' nyawanya semasa dalam lokap, kata peguam

 


Peguam kepada Long Tiger atau nama sebenarnya Ab. Hamim Ab. Hamid mendakwa terdapat cubaan mencederakan atau cubaan membunuuh individu berkenaan ketika ditaahan di dalam penjra.


Datuk Shaharudin Ali berkata, pihaknya telah melakukan satu laporan poIis berhubung perkara tersebut.


Katanya, Hakim Mahkamah Tinggi Muar juga telah merekodkan semua kenyataan kenyataan peguam dan Timbalan Pendakwa Raya dalam mhkamah terbuka pada 21 November lalu.


Pihaknya bagaimanapun mengakui perbuatan anak guamnya yang bertindak meIarikan diri daripada tahanan sah adalah satu kesaIahan jnayah.


“Berita tentang anak guam kami meIarikan diri dari Iokap Mhkamah Majistret Tangkak telah menular luas.



“Kejadian ini memeranjatkan kami kerana pada sebelah pagi, kes terhadap Long Tiger mulanya telah dipanggil oleh Majistret di dalam kamar.


“Namun semasa para peguam makan tengah hari di bandar Muar, kami dikejutkan dengan berita Long Tiger telah lari keluar dari lokap mhkamah. Kami juga dimaklumkan kes telah ditunda keesokkan harinya,” katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.


Bagaimana beliau memberitahu pihaknya tidak pasti sama ada Long Tiger meIarikan diri mempunyai kaitan dengan perkara tersebut atau tidak.



“Cubaan mencedrakan Hamim semasa dalam tahanan bukan perkara baru kepada kami dan semuanya ini telah dirakamkan oleh Hakim Mahkamah Tinggi Muar.


“Akibat daripada dakwaan ini, untuk keselamatan tertuduuh, Hakim telah meminta Hamim dipindahkan ke penjaara lain namun setakat ini, kita tidak tahu perkembangan siasatan laporan polis yang telah dibuat bagi pihak Hamim.


“Kami khuatir dan kami tidak tahu, samada Hamim melarikan diri atas sebab yang berkaitan dengan keadaan mentalnya akibat daripada srangan fizikaI dan mentaI keatas beliau didalam tahaanan reman,” ujarnya.


Sumber : Kosmo! Online

Post a Comment

0 Comments