Ticker

6/recent/ticker-posts

Dia ada orang lain, tak mudah hadap wajah Pachara Apin selepas diduakan, kata Afiq Muiz

 


Pelakon Afiq Muiz, 31, mengakui tidak senang untuk membuat keputusan apabila berada dalam situasi yang teraniaya dan menghadapi orang yang telah menyakitkan perasaannya.


Itu adalah jawapan yang diberikan oleh Afiq kepada seorang netizen yang menasihatinya supaya melepaskan isterinya, Pachara Apin dengan cara yang baik jika tidak ada jodoh antara mereka daripada terus menggantung hubungan mereka.


Sebelum ini, Afiq telah memuat naik gambar dirinya menunggang kuda di Instagram dengan kapsyen yang menyatakan, 'sedang berpuasa dan tak sangka iblis masih ada di bulan Ramadan. Atau mungkin mereka pengikut iblis'.


Ramai netizen yang mengecam Afiq melalui postingan tersebut dengan pelbagai komen. Bahkan, pemerhatian di bahagian komen menunjukkan Afiq tidak berdiam diri tetapi menjawab komen-komen tersebut.




"Kalau dah tak ada jodoh..lepaskan lah dia baik-baik..jangan gantung tak bertali..mohon maaf andai tersilap cakap..selamat berpuasa," tulis netizen.


"Dia pernah jadi orang yang kau sayang. Kenanglah juga sedikit kebaikan yang pernah dia lakukan selama ini. Salam Ramadan," tulis seorang lagi netizen.


Afiq memberikan respons bahawa selepas fitnah-fitnah yang diperbuat terhadapnya, beliau telah membuat keputusan untuk tidak lagi mengambil kira individu tersebut dalam hidupnya. Selain itu, beliau juga menyatakan bahawa individu tersebut mempunyai orang lain dalam hidupnya.


Melalui Instagram Story, Afiq menulis bahawa Tuhan akan membuka jalan yang benar dan bahawa Allah adalah pemilik dalam kehidupan ini. Beliau juga menyatakan bahawa setiap amal dan doa akan dimakbulkan dan dikira, dan memberikan ucapan salam Ramadan mubarak disertai dengan emoji hati berwarna merah.




Semalam, Pachara, atau nama Islamnya Nur Aaira Mahdeya, 32 tahun, hadir di Mahkamah Rendah Syariah Petaling, Subang Bestari bagi prosiding pendengaran permohonan tuntutan cerai secara fasakh terhadap suaminya, Afiq. Pachara diketahui telah memfailkan permohonan fasakh terhadap Afiq pada Oktober tahun lalu.


Selain itu, Pachara turut membuat laporan polis pada 14 Mei 2021 lalu atas dakwaan bahawa Afiq menampar bahagian mukanya sebanyak lima kali, serta menendang perut dan menumbuk bahagian dagunya sebanyak dua kali. 


Walaupun begitu, Afiq tetap berusaha untuk menjaga fokus dan meneruskan kariernya sebagai seorang pelakon yang berbakat. Dia percaya bahawa dengan kerja keras dan ketabahan hati, dia pasti akan mencapai kejayaan dalam kehidupannya.


Sumber : Harian Metro

Post a Comment

0 Comments