Ticker

6/recent/ticker-posts

Kontroversi Syed Saddiq dan Awal Ashaari, PU Syed mohon padam gambar pakai topi santa claus

 


Semalam kecoh di media sosial apabila Awal Ashaari memuat naik  momen dia sekeluarga memenuhi undangan sambutan hari krismas seorang temannya.


Lantaran dari perkongsian tersebut, ruangan komen selebriti tersebut terus jadi sasaran netizen berhujah dan berdebat.



Baca : Netizen berdebat sakan Awal Ashaari dan keluarga penuhi undangan krismas, ini penjelasan dari JAKIM

Pendakwah bebas, PU Syed menegur tindakan segelintir artis dan individu berpengaruh yang memuat naik gambar meraikan sambutan Hari Natal baru-baru ini.

Jelas PU Syed, pemakaian topi Santa Claus atau perhiasan yang berkaitan Hari Natal tidak dibenarkan.


"Pemakaian topi Santa Claus atau perhiasan dan pakaian yang berkaitan Hari Krismas termasuk meletakkan pokok Krismas adalah tidak dibenarkan.

"Tidak ada keperluan untuk memakai kerana pemakaian atau perhiasan tersebut seakan-akan menunjukkan pengiktirafan terhadap pakaian itu.

"Jika ada jemputan maka ianya terhad kepada kadar yang diperlukan seperti jamuan makan. Itupun adalah sebagai tanda menjaga hubungan baik bukannya mengiktiraf kepercayaan dan perayaan mereka," tulisnya di Instagram.


PU Syed tampil bersuara setelah diasak netizen mengenai hukum golongan selebriti dan individu kenamaan yang memakai topi Santa Claus dan berkongsi di media sosial baru-baru ini.

Dalam entri sama, PU Syed turut memetik beberapa nama selebriti termasuk Awal Ashaari dan Scha Alyahya serta bekas Menteri Belia dan Sukan, Syed Saddiq.

Pesan PU Syed lagi;"Semoga dapat dipadamkan gambar-gambar kalian dengan memakai topi Santa Claus itu.

Berikut adalah beberapa screen shot dari netizen berkenaan isu ini.






Apa pula kata anda?


Artikel diolah dari portal gempak

Post a Comment

0 Comments