Ticker

6/recent/ticker-posts

Netizen terkejut lihat pernampilan terkini Faiz Roslan yang tampak lebih feminin, berani dan yakin

 


Siapa saja yang tidak kenal dengan Faiz Roslan, seorang remaja yang pernah mencetuskan kontr0versi di Malaysia pada suatu ketika dahulu.


Malah dia sering mendapat teguran dari pendakwah bebas dan selebriti tempatan di atas kelakuannya yang dianggap mempermainkan agama.


Walaubagaimanapun, kini tidak lagi kerap mencetvskan kontr0versi seperti dahulu. Nampaknya Faiz Roslan lebih selesa memuatnaik video di laman TikT0k.


Mereka membencl tapi masih nak tengok


Kebanyakkan video yang dimuatnaik memaparkan penampilan yang agak berbeza dari dahulu. Dengan penampilan yang lebih anggun, gemar berfesyen, dan sesekali dia mempamerkan solekan di wajahnya yang persis seperti seorang wanita.

Pada tahun 2018, Faiz pernah mencetvskan kont0versi kerana tanpa segan-silu memuat naik video menujukkan dia tidak berpuasa dalam media soslal sehingga Mufti Wilayah Persekutuan ketika itu, Datuk Dr Zulkifili Mohamad Al-Bakri melahirkan hasrat untuk berjumpa dengannya.


mungkinkah ini teman lelaki beliau? kacak tu


Walaupun setiap kelakuannya sering mencetvskan kontr0versi, namun di laman TikTok-nya, dia sudah mempunyai lebih dari 30 ribu pengikut. Malah dia mempunyai pengikut yang ramai dalam Instagram.


Ada segelintir pengikutnya menyokong tindakan Faiz dan menganggap segala kandungan yang dipaparkan sekadar hiburan.


Bila akal pendek! Instafam0us ini beri gambaran ubah imej kepada wanita, 


Nama Faiz Roslan lama menyepi di media soslal. Bagi yang tidak mengenali individu ini, Faiz awalnya mula dikenali dengan video par0dinya. Menjadikan imej dan pakaian wanita dalam setiap videonya telah membawa kelainan kepada individu ini.


belaiu ada upload 2 gambar kontr0versi di bawah


Sekali gus dia mendapat jumlah tontonan yang tinggi dalam masa yang singkat. Tak terhenti dari situ, Faiz dengan beraninya memuat naik pelbagai video yang tidak menghormati budaya masyarakat kita dan sejak dari itu ramai pihak mula nampak sisi neg4tif instafam0us ini.


DAH TEGUR TETAPI BAGAI TIADA KES4N


Dalam pada itu, ramai pihak cuba menegur agar Faiz Roslan cuba hasilkan karya lawak yang lebih baik berbanding kontr0versi. Namun ianya bagai mencurahkan air ke daun keladi kerana ianya masih berlanjutan.


Dan dalam perkembangan terbaru, Faiz Roslan sekali lagi mengvndang rasa kurang selesa warganet.


Semalam, dia dilihat membuat kenyataan terbuka di laman instagram miliknya menyatakan keputusan untuk tidak “berpaling lagi”. Ramai yang tertanya-tanya keputusan apa yang Faiz cuba maksudkan itu.


BERI GAMBARAN NAK UBAH PENAMPILAN DIRI


“Nak delete semua gambar yang pec4h, nampak kej4ntanan, gambar lelaki, sis dah membuat keputusan yang takkan berpaling lagi.” Gambaran yang diberikan Faiz.


Jika mendalami maksud ayat ini, Faiz seolah-olah ingin menampakkan imej barunya sebagai seorang wanita. Yang menguatkan dkwaan ini adalah kenyataannya yang ingin mem4damkan kesemua gambar yang nampak jantan ataupun lelaki.


“let’s mulakan hidup baru, let’s tak pedulikan opinion orang lain sebab at the end of the day diri sendiri yang memvtuskan segala keputusan. doakan yang baik-baik sahaja.” Tulis Faiz Roslan kepada pengikut instagramnya.


Artikel dari : https://www.kini.airnws.com/2021/01/15/penampilan-terkini-faiz-roslan-nampak-lebih-berani-yakin/

Post a Comment

0 Comments