Ticker

6/recent/ticker-posts

Wartawan otai dedahkan perangai sebenar Asisten Komisioner Nik Ezanee Mohd Faisal Yang Menjadi Popular Dihati Rakyat Malaysia Sekelip Mata

 


Sejak dari semalam nama ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Nik Ezanee Mohd Faisal viral di media sosial apabila dia membuat lawatan ke rumah seorang ibu yang terdesak sampai terpaksa MENCURl kerana anaknya tidak sihat.


Bagaimanapun, sebaik menerima  laporan polis dibuat pasar raya berkenaan, Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Nik Ezanee Mohd Faisal tampil membantu wanita itu termasuk tidak meneruskan tindakan (NFA) atas jen4yah dilakukan wanita berusia 30-an itu.

Malah kata-kata ‘mencurl itu satu jen4yah, tetapi untuk menghvkum keluarga miskin yang sedang kelaparan juga adalah sesuatu yang tidak betul’ yang diucapnya begitu menusuk kalbu netizen.



Seorang wartawan berpengalaman, Syahril A. Kadir turut tampil mendedahkan perangai sebenar pegawai polis itu.


Berikut antara perkongsian beliau:


Ada yang minta saya komen pasal tindakan Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Nik Ezanee Mohd Faisal, yang tadi turun padang membantu seorang ibu dalam kesusahan yang ditangkap mencurl Koolfever dan makanan untuk anak-anaknya.


Nak komen apa, memang dah tu perangainya.


Sebelum ni pun bukan main ramai bekas pegawai polis yang dah pencen, yang susah di PJ ni dia pergi jenguk, tanya khabar. Ah So yang jual kuih pau pun dia pergi jenguk.






Ini bukan publicity stunt brader. Dia adalah dia.


Strict nak mampos pun dia. Banyak menolong masyarakat pun dia.


Itulah dia. Nak kata apa lagi.


Berikut adalah hantaran di fb yang dimuat naik oleh fb page Friends Of PDRM pada 3 hb februari 2020 yang lalu mengenai ketua polis baru Petaling Jaya ini.

KETUA POLIS PETALING JAYA...SELAMAT DATANG TUAN NIK EZANEE!

SEBAGAI salah seorang warga dalam daerah Petaling Jaya, abam ingin mengucapkan selamat datang kepada Asisten Komisioner Polis Nik Ezanee Mohd Faisal selaku Ketua Polis Daerah yang baru.

Siapa pegawai dan anggota yang duduk dalam daerah ini tahulah betapa berat tanggungjawab yang dipikuI kalau kena posting ke PJ, antara bandar termoden di negara ini yang sarat dengan penduduk dan kadar jenaayah yang tinggi semestinya.

Justeru, bukan calang-calang pegawai yang akan dihantar ke sini apatah lagi untuk menjadi 'Ketua Polis Negara' di daerah ini.

Abam dah lama 'follow' Tuan Nik Ezanee. Dulu masa bertugas sebagai Pegawai Narkotlk di Sabah, wajahnya selalu keluar program 999 kerana sering menggempur sar4ng peng33daran dan penaglhan d.adah di sana.

Bila bertukar ke Kuala Lumpur, nama pegawai yang berkelulusan Master daripada sebuah universiti di Amerika Syarikat ini terus harum apabila menolak rasvah berpuluh ribu ringgit yang cuba dis0gok penged4r da..dah hingga mendapat pujian masyarakat dan pihak atasan Bukit Aman semestinya.

Kemudian lama abam tak dengar kisahnya. Rupanya beliau bertugas sebagai ACP Perhubungan Antarabangsa Urus Setia Ketua Polis Negara di sana.

Dan semalam apabila mendapat tahu beliau bakal ke menjadi Ketua Polis Daerah Petaling Jaya yang baru, abam tahu, pucuk pimpinan PDRM melakukan keputusan yang tepat dengan melantik beliau ke kerusi panas tersebut.

Dengan pendidikan tinggi yang dimiliki, karisma dan integriti kuat yang ada padanya, abam percaya Nik Ezanee mampu melaksanakan tugasnya dengan baik bila masuk pejabat nanti.

Moga kita berjumpa suatu hari nanti

All the best Sir!

Dari Syahril A Kadir


Sumber :  Syahril A. Kadir dan fb Friends Of PDRM via figuraku.com

Post a Comment

0 Comments