Ticker

6/recent/ticker-posts

Nur Hamizah masih isterinya yang sah ketika bernikah dengan Serina, kata Aidid

 


"Saya sedia bekerjasama dengan pihak berwajib. Saya dapat tahu, bekas isteri, Nur Hamizah Shaffee membuat membuat laporan po.lis konon dia dimadukan tanpa kebenaran. Saya sedia bertanggungjawab," katanya kepada BH Online.


Aidid berkata demikian bagi mengulas kenyataan Ketua Polis Perak, Datuk Mior Faridalathrash Wahid yang dilaporkan menyerahkan siasatan kes membabitkan Aidid dalam isu permohonan berkahwin kali kedua dengan Serina kepada JIPS Perlis.


Mior Faridalathrash dipetik sebagai berkata, Aidid sudah bertukar ke bertukar ke Ibu Pejabat Kontinjen Polis (IPK) Perlis.

Sebelum ini, Harian Metro melaporkan dakwaan Nur Hamizah bahawa perkahwinan pasangan itu berlangsung sewaktu Aidid masih bergelar suami kepadanya selain tidak menyala.hkan kenyataan dibuat Chef Wan.


Aidid mend.akwa, hubungan dengan bekas isteri sudah lama bermasalah dan hambar.


"Hati saya sudah lama tertutup untuknya. Saya bernikah dengan Serina, Februari lalu dan dia bukan punca kami berantakan.



"Benar, ketika bernikah kali kedua, Nur Hamizah masih isteri saya. Itu fakta yang tidak boleh dinafikan.


"Lagipun, ketika itu proses tuntutan c.erai mengambil masa. Kami sah berce.rai pada 9 Mac lalu. Sekarang hanya Serina isteri saya. Tidak timbul lagi kisah atau perihal bermadu," katanya.


Aidid turut menjelaskan bekas isteri yang membuat tuntutan ce.rai.


"Dia yang tuntut ce.rai. Saya ada bukti tuntutan ce.rai itu. Dia tuntut cer.ai atas alasan tiada lagi persefahaman antara kami," katanya.


Aidid berkata, dia hanya mahu hidup bahagia dengan Serina dan dua anak tirinya.


"Saya ikhlas menyayangi Serina dan anaknya. Dia bukan perosak rumah tangga saya. Malah, dia yang memberi semangat supaya saya tidak menyimpan dendam dengan kisah lalu.


"Serina juga wanita matang, bijak mengurus kehidupan, berdikari, berani serta dedikasi dalam perniagaan dan tugas yang diamanahkan. Saya juga menghormati komen bapa mentua (Chef Wan). Insya-Allah saya dan isteri akan memperbaiki kekurangan diri.


"Saya berjanji akan menjaga Serina, anak dan rumah tangga kami dengan baik," katanya.


Jumaat lalu, Serina mengesahkan dirinya bergelar isteri buat kali kedua menerusi hantaran di Instagram.



Kontro.versi bermula apabila Chef Wan atau nama sebenar, Datuk Redzuawan Ismail yang mend.akwa dia terI.uka dan kec.ewa dengan tindakan Serina membelakangkannya apabila melangsungkan pernikahan dengan Aidid.


Sebelum ini, Serina pernah mendirikan rumah tangga dengan Salahudin Ghafar pada 1 Januari 2010.


Bagaimanapun, mereka berce.rai talak satu di Mhkamah Rendah Daerah Petaling pada 1 Ogos 2017 selepas tujuh tahun mendirikan rumah tangga.


Mereka dikurniakan dua cahaya mata, Tristan Tareef, 11, dan Isabella Saffiya, 10.


Sumber : harian metro

Post a Comment

0 Comments