Header Ads

Breaking

Tuesday, October 12, 2021

Menurut kajian, memanggil pasangan dengan nama haiwan akan membuatkan hubungan lebih romantik dan kekal lebih lama

 



Memanggil kekasih penyayang seperti 'baby', 'manis' atau 'honey' mungkin perkara biasa. Walau bagaimanapun, pernahkah anda mendengar orang lain yang mempunyai panggilan kasih sayang yang diilhamkan oleh nama haiwan kepada rakan-rakan mereka? Jika ya, itu tidak bermakna dia tidak menghormati pasangan anda. Malah, penyelidikan mengatakan bahawa panggilan haiwan membuat beberapa lagi bertahan.


Dipetik daripada Independent on Selasa (15/1/2019), terdapat kaji selidik yang dijalankan oleh Doktor Dalam Talian Superdrug ke atas 1,026 orang dewasa. Mereka mendapati bahawa orang yang memanggil rakan kongsi mereka panggilan haiwan melihat kepuasan hubungan melonjak sebanyak 16 peratus di Amerika Syarikat dan sembilan peratus di negara-negara Eropah.

Para peserta berusia 20 dan 71 tahun. Mereka harus memiliki hubungan romantis selama satu bulan atau lebih. 49 peratus responden adalah orang Eropah dan 51 peratus adalah rakyat Amerika.


Mereka menyatakan bahawa penggunaan panggilan haiwan kesayangan boleh memberi manfaat untuk memupuk keakraban antara pasangan dan meningkatkan hubungan emosi.


Pernahkah anda memanggil pasangan dengan nama yang unik? Nama yang hanya akan disebut apabila anda berdua dan bukannya di hadapan orang lain. Jika jawapan anda adalah ya, itu tandanya hubungan anda sangat kuat dan penuh persefahaman.



Sebagai contoh, ada individu yang memanggil pasangannya dengan nama ‘Bunny‘, ‘Kitty‘ atau ‘Bear‘ untuk mengindahkan lagi sesebuah perhubungan. Kedengaran sedikit cringe dan menggelikan, tetapi panggilan manja seperti ini akan mengindahkan lagi hubungan anda!


Malah, survey ke atas 1000 orang yang dibuat oleh Online Doctor menunjukkan 87% responden lebih gemar memanggil pasangan dengan nama binatang untuk mengindahkan lagi hubungan cinta.

Hanya Jika Pasangan Anda Setuju!


Nama binatang yang dipanggil pula mestilah respectful dan tidak menyinggung perasaan anda. Jika pasangan anda memanggil anda dengan nama yang kurang digemari, itu tandanya pasangan anda tidak menghormati perasaan anda.


Jangan pula ada yang memanggil pasangan dengan nama ‘Babi’ atau ‘Anjir’ pula. Kubur yang makin dekat nanti, bukan pasangan!


Sumber: Psychology Today, Metro dan Business Insider.

Kredit : Lobakmerah

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.