Header Ads

Breaking

Friday, December 10, 2021

Pelaku buIi merayu, harap ibu bapa mangsa tak buat laporan polis

 


Warganet berharap ibu bapa kepada mngsa buIi untuk tidak senang menerima maaf selepas anak mereka mengalami pengalaman yang pahit dan saakit dibuIi oleh individu-individu tidak bertanggungjawab.


Menerusi tngkap layar perbualan pelaku-pelaku dan ibu bapa mngsa buIi di sebuah sekolah berasrama penuh yang terletak di Kuala Kangsar, Perak, mereka merayu dimaafkan dan memohon penjaga mngsa untuk tidak melakukan laporan polis.


“Kami semua nak mintak maaf sangat-sangat dekat pihak kau terutama kau (mngsa), ibu bapa (mngsa) dan semua orang. Kami sedar apa yang kami buat tu salah sangat-sangat.


“Kau (mngsa), aku (pelaku) nak mintak maaf sebab mengaiibkan kau sebab rakam kau apa semua, aku harap sangat-sangat tolonglah jangan buat laporan polis, tolong la, kau je harapan weh sumpah lepas ni kita orang tak kacau kau dah,” kata pelaku di dalam tangkap layar perbualan WhatsApp.



Tangkap layar tersebut disiarkan oleh jnmalaysia menerima pelbagai reaksi oleh netizen yang rata-ratanya mengharap pelaku-pelaku itu kekal dikenakan huk0man dan ibu bapa mngsa tidak menarik laporan mereka.


“Kalau anak saya, kau minta maaflah macam mana pun, report tetap report. Tak boleh tolerate dengan buIIy. Mangsa tu physicaIIy and mentaIIy hurt tau. Tindakan yang sewajarnya perlu untuk pelaku. Supaya jadi pengajaran dekat diri sendiri dan orang lain,” ciap myjassaramli.


“Oh nama adik yang kena tumb0k ni (nama mngsa) ya..kepada ibu bapa adik (mngsa) teruskan report polis! It’s a good thing they won’t huurt adik anymore but there’s no guarantee they will not run for the others pulak,” ciap chubbb__.



“Untuk kebaikan masa depan negara agar semua ambik pengajaran terhadap kes macam ni dan seangkatan dengannya, saya cadang keluarga mngsa teruskan buat laporan polis,” ciap ShahrilYusof.


“Semoga masuk penjaara la budak-budak ni. masa pukul sikit pun tak reti fikir. Otak semua kat lutut. Semoga adik and family teruskan buat laporan polis. Jangan bagi muka,” ciap aidateddy.


“Dia merayu minta maaf sebab dah kantoi satu Malaysia. Kau fikir masa depan kau je, habis masa depan orang yang kau beIasah tu? Entah dia ada internal bIeeeding pastu sakiit sepanjang hidup ke, trauuma lagi kot depreessed, anxiiety. Kenapa nak tunggu maktab bukak baru nak mintak maaf?” ciap TiadaCarut.

Sumber : Utusan

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.