Ticker

6/recent/ticker-posts

Tak kisah dikecam netizen, tiada sekelumit benci, saya tegur sebab sayang bakat mereka, kata Mas Idayu

 


“Pertama sekali, saya minta maaf…”


Demikian kata yang diungkapkan penyanyi Sissy Iman selepas diminta rakan hos Famili Duo, Janna Nick mengulas mengenai persembahannya sepanjang enam minggu bersaing di dalam program berkenaan.


Bagaimanapun, Sissy tidak dapat meneruskan ucapan kerana sebak, dipercayai selepas menerima komen juri Mas Idayu susulan persembahannya menyampaikan lagu Jampi (Hael Husaini) dalam versi keroncong.


Tampil menjawab kecaman dari netizen, Mas Idayu memberitahu teguran yang diberikan terhadap persembahan pasangan sepupu, Sissy Imann dan Naim Daniel pada Ahad bukanlah kerana benci atau tidak suka.


Tambah penyanyi dan juri tetap program realiti Famili Duo itu lagi, apa yang dilakukan atas dasar rasa tanggungjawab terhadap amanah diberikan oleh pihak produksi, selain mahu melihat mereka berjaya dalam kerjaya nyanyian.


Sebelum permulaan program Famili Duo, Mas Idayu mempunyai harapan yang tinggi terhadap kebolehan dua peserta itu, Naim dan Sissy.


“Sejujurnya, sebelum program bermula lagi, saya sudah pukul canang mengatakan Naim dan Sissy adalah peserta berpotensi.


” Ini kerana Sissy cerdik dalam ilmu muzik, manakala Naim mempunyai kepakaran dari segi persembahan.


“Justeru, saya teruja apabila mendapat tahu Sissy dan Naim akan tampil dengan lagu Jampi yang susunan muzik diubah kepada genre keroncong,”ujarnya.

Harapan tinggi Mas Idayu itu kecewa apabila kombo sepupu Naim dan persembahan Sissy mengecewaka kerana nyanyian mereka subpar berbanding muzik yang lebih berjaya.


Selain itu, beliau mendakwa bahawa, bertentangan dengan apa yang dipercayai oleh sesetengah orang, sebarang kritikan yang ditawarkannya didorong oleh kekagumannya terhadap kebolehan mereka.


“Tiada emak, cikgu atau sesiapa yang akan marah tanpa sebab. Saya tegur kerana saya sayang bakat mereka.


“Saya mahu mereka lebih berjaya apabila keluar daripada program ini nanti,” katanya kepada BH Online.

Mas Idayu menegaskan, teguran itu bukanlah ditujukan kepada Sissy seorang sahaja.


“Ini sudah minggu keenam dan saya tidak boleh pejam mata jika ada kesilapan yang tidak sepatutnya dilakukan.

“Setiap peserta program ini sepatutnya bersedia dengan pelbagai kemungkinan kerana mereka sudah dimaklumkan lebih awal oleh produksi saya adalah seorang daripada juri dan karakter saya,”ujar Mas Idayu.


Sementara itu, Mas Idayu berkata, beliau tidak kisah menerima kecaman daripada pengguna internet yang mendapati tingkah lakunya keterlaluan.


Di samping itu, dia mengatakan bahawa sebagai juri untuk pertandingan nyanyian, dia hanya menjadi dirinya sendiri.


“Orang luar nak cakap apapun, terpulanglah. Sebagai juri, saya hanya mahu anak-anak saya menang dan keluar menjadi penyanyi lebih bagus.”


“Lagipun, ini memang karakter saya sebagai juri. Saya tidak boleh menjadi seperti orang lain. Benda ini pun berlaku secara spontan dan bukannya dibuat-buat,”jelasnya.


Sumber : OMM

Post a Comment

0 Comments