Ticker

6/recent/ticker-posts

Kalau Dah Jadi Suami, Kenapa Masih Nak Melayan?, Tanya Faizal Hussein

 


Walaupun sudah berusia 55 tahun, pelakon berkarakter Faizal Hussein berkata masih ada wanita yang mencuba untuk mendekatinya dan menggodanya untuk mendapatkan perhatian.


Menyedari hal ini, pelakon lelaki terbaik pada Festival Filem Malaysia ke-25 ini selalu membuat batasan setiap kali berada di tempat pembuatan.


Dia menjelaskan, dia telah menetapkan pendirian tersebut sejak awal kariernya dalam dunia seni, kerana tidak mahu terlibat dalam sebarang kontroversi yang boleh mengganggu tugasnya sebagai pelakon



“Nak kata saya sudah tua, sampai hari ini pun masih ada orang cuba try (goda) lagi. Saya sudah letakkan batasan sesiapa yang saya jumpa (wanita), mesti panggil ‘adik’.


“Maknanya, orang lain perlu faham status saya dan sampai hari ini, tidak pernah timbul isu bercinta di set penggambaran. Saya hanya bercakap dengan pelakon lain sebelum penggambaran sesuatu babak atau ketika waktu makan selepas kerja selesai,” katanya kepada Utusan Malaysia.


Faizal, yang sudah membintangi lebih dari 50 drama dan filem tempatan, memberikan pandangan tentang isu pelakon yang berstatus sebagai suami yang terlibat dalam skandal berselingkuh dengan bintang gandingannya ketika berada di set pembuatan.



Sebagai pelakon veteran, Faizal membenci sikap pelakon lelaki yang tidak memiliki batas dan suka menimbulkan publisiti murahan.


“Kalau sudah tahu suami orang, kenapa nak melayan? Saya ambil nasi sendiri di set penggambaran dan lebih banyak duduk dalam kereta sebelum sesuatu babak dijayakan.


“Kita tidak akan bertahan lama kalau terlampau banyak kontroversi, tidak kira baik atau buruk kerana ia tetap kontroversi,” tegasnya.


Sumber : Utusan Online


Post a Comment

0 Comments