Ticker

6/recent/ticker-posts

Sophia AlBarakbah dan Aliff Aziz profesional, mereka bercinta dalam watak sahaja, kata Osman Ali

 


Pengarah terkenal filem dan drama, Osman Ali, mengakui bahawa dia tidak tahu tentang hubungan antara pasangan hero dan heroin-nya, Sophia AlBarakbah dan Aliff Azizi, yang menimbulkan kekecohan sejak pengakuan Bella Astillah pada Ahad lalu. 


Apabila dihubungi oleh Kosmo! Online, Osman berkata bahawa dia tidak melihat tanda-tanda "aneh" antara Sophia dan Aliff ketika berada di lokasi penggambaran skrip untuk filem "Ku Akad Kau Dengan Bismillah" dengan Sophia dan Aliff Aziz sebagai pasangan kekasih.


“Saya tidak mahu campur urusan peribadi mereka. Tapi setahu saya, kedua-duanya tidak ada apa-apa hubungan.


“Apa yang saya lihat, baik Sophia mahupun Aliff, mereka bekerja secara profesional ketika berada di set penggambaran,” ujarnya.


Tambah pengarah filem Telaga Suriram itu, dia mengetahui tentang pengakuan yang diungkapkan oleh isteri Aliff, Bella, tentang seorang pelakon yang membintangi drama bersama suaminya dan mengaku menyukai Aliff secara terbuka padanya.


Namun, Osman enggan untuk mengetahui siapa pelakon yang dimaksudkan oleh Bella dan enggan untuk menuduh siapa pun.


"Saya tidak tahu siapa pelakon yang dimaksudkan oleh Bella. Saya tidak ingin membuat tuduhan sembarangan, takut jadi fitnah," ujarnya.



Ditanya tentang tingkah laku Sophia dan Aliff saat berada di lokasi syuting, Osman mengatakan dia tidak melihat ada masalah antara keduanya.


Kemesraan yang ditunjukkan antara kedua pelakon hanya merupakan bagian dari pekerjaan mereka untuk memahami peran masing-masing.


“Saya tidak nampak ada masalah antara mereka berdua. Mereka cuma berlakon sahaja dan perlu menyukai sesama sendiri.


“Kalau berlakon bercinta, kena betul-betul bercinta. Tapi perasaan suka itu tidak perlu dibawa sehingga keluar set penggambaran. Hanya dalam watak sahaja,” katanya.


Sehubungan itu, Osman mengakui berasa sedikit hairan dengan berita yang dilaporkan tentang Sophia. Dia sekali gus menolak sengaja mahu mencipta cerita sebegitu untuk meraih publisiti drama yang bakal ditayangkan tidak lama lagi.


“Saya hairan dengan berita yang dilaporan. Kami tidak buat publisiti untuk drama ini. Bagi saya, itu satu perkara yang tidak sepatutnya dijadikan bahan cerita sebab boleh merosakkan reputasi pelakon.


“Jadi tidak adil bagi mereka kerana masing-masing sedang bekerja. Mereka suka hanya dalam lakonan sahaja.



“Saya tidak nampak antara Sophia dan juga Aliff, mereka ada hubungan peribadi. Memang tidak ada. Jadi saya harap cerita ini dihentikan,” ujarnya.


Sebelum ini, nama Sophia yang pernah berlakon dalam filem Mimaland tiba-tiba menjadi popular selepas Bella mendedahkan ada seorang pelakon wanita yang mengakui menyukai Aliff selepas mereka berdua berlakon bersama dalam sebuah drama.


Tanpa membuka identiti, Bella memberikan nasihat agar pelakon tersebut menjaga martabat sebagai seorang perempuan dan berhenti mengganggu lelaki yang sudah berkahwin.


Kerana pendedahannya itu, netizen mencurigai pelakon wanita yang dimaksudkan oleh Bella adalah Sophia kerana kedua-duanya berlakon bersama dalam drama Ku Akad Kau Dengan Bismillah, sehingga Sophia yang berusia 29 tahun itu dikecam hebat oleh netizen.


Sumber : - KOSMO! ONLINE

Post a Comment

0 Comments