Ticker

6/recent/ticker-posts

Sudahlah tiada duit simpanan, Nurul Shuhada terima surat saman kerana tulisan di instagram

 


Shuhada terkejut apabila menerima surat tuntutan daripada wanita yang dikatakan merosakkan rumah tangganya dengan Hafidz Roshdi. Wanita itu mendakwa Shuhada telah mencemarkan nama baiknya dengan memuat naik perkongsian yang menuduh suaminya berselingkuh.


Shuhada, 29, berkata, dia tidak pernah berniat untuk menjejas reputasi wanita itu. Dia hanya ingin meluahkan rasa kecewa dan marah terhadap suaminya yang tidak setia. Dia juga tidak menyangka perkongsian itu akan menjadi viral dan mendapat perhatian ramai.


Shuhada berasa tertekan dengan tuntutan wanita itu yang meminta ganti rugi sebanyak RM100,000. Dia berkata, dia tidak mampu untuk membayar jumlah itu kerana dia hanya seorang surirumah yang bergantung kepada suaminya. 


Dia juga bimbang tentang keselamatan dirinya dan anak-anaknya sekiranya wanita itu mengambil tindakan lebih lanjut.




"Semalam (Jumaat) saya dimaklumkan oleh peguam bahawa ada menerima surat tuntutan daripada pihak ketiga. Pihak ketiga menuntut daripada tulisan saya di Instagram berkaitan ucapan terima kasih kerana menghancurkan hati saya dan anak-anak.


"Susah hati juga saya belum pernah ada pengalaman ke mahkamah. Gementar juga memikirkan jumlah tuntutan ganti rugi yang bakal dituntut," katanya.


Shuhada mengakui bahawa dia tidak bersedia menghadapi ujian berkaitan rumah tangga yang datang bertubi-tubi. Dia tidak mempunyai simpanan kewangan yang mencukupi untuk menampung keperluan hidupnya.


Dia menyesal kerana tidak lebih berhati-hati dalam merancang masa depannya. Namun, dia tidak putus asa dan melihat cabaran ini sebagai peluang untuk dia bangkit dan berusaha lebih keras.


"Waktu jadi suri rumah dulu, saya tak menyangka perkara ini akan terjadi. Waktu dulu, tidak sedar bahawa penting ada simpanan. Patutnya perlu lebih sedia, langit tak selalu cerah.


"Walaupun rasa seperti jatuh ditimpa tangga selepas proses penceraian, kes mahkamah syariah, kes keganasan rumah tangga dan yang ini pula. Tidak mengapa, saya bangkit!,” ujarnya.




Shuhada dan Hafidz masih terlibat dalam pertelingkahan mengenai status perceraian mereka yang belum selesai. Shuhada mendakwa bahawa Hafidz telah menceraikannya sebanyak dua kali melalui cara yang tidak sah iaitu menerusi mesej pesanan Whatsapp dan panggilan telefon pada 22 Januari dan 22 Februari 2023. Namun, Hafidz menafikan dakwaan itu dan berkata bahawa dia tidak pernah bercadang untuk menceraikan Shuhada.


Perbicaraan kes lafaz cerai mereka yang berlangsung di Mahkamah Rendah Syariah Hulu Selangor pada Selasa lalu tidak dapat diselesaikan kerana kedua-dua pihak masih berselisih pendapat. Hakim menetapkan tarikh sebutan semula kes pada 9 Mei depan dan meminta kedua-dua pihak untuk berunding dengan penasihat syariah.


Selain itu, Hafidz juga menghadapi tuduhan jenayah kerana didakwa menyerang Shuhada secara fizikal. Menurut laporan polis yang dibuat oleh Shuhada, Hafidz telah menumbuk pipi kirinya sebanyak tiga kali semasa mereka berada di susur keluar Plaza Tol Sungai Buaya, Hulu Selangor pada 2 Mac lalu. Hafidz didakwa di bawah Seksyen 323 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara sehingga setahun atau denda sehingga dua ribu ringgit atau kedua-duanya sekali.


Sumber : mStar Online

Post a Comment

0 Comments