Header Ads

Breaking

Tuesday, April 6, 2021

(VIDEO) Rakaman seorang rider foodpanda OKU makan penampar viral di media sosial, puncanya hanyalah kerana...

 


Sejak berlakunya pandemlk c0vid-19 ramai yang diberhentikan kerja atau terpaksa menutup perniagaan. Bagi meneruskan kehidupan dan menyara keluarga macam-macam pekerjaan dibuat, salah satu popular adalah menjadi rider.


Kerja yang nampak remeh tapi sebenarnya bermacam cabaran yang perlu dihadapi, dengan cuaca yang tidak menentu,belum lagi ditambah dengan sikap pelanggan mahupun vendor.


Hari ini viral satu video memaparkan seorang rider yang dipercayai OKU telah ditampar oleh seseorang ketika sedang mengambil pesanan pelanggan.


Video yang berdurasi hampir seminit itu menunjukkan walaupun telah ditampar namun rider tersebut kelihatan masih sabar dan tenang.Namun percakapan antara dia dengan tuan kedai agak kurang jelas.


Kejadian yang dikatakan berlaku di Petaling jaya itu berlaku puncannya adalah kerana rider tersebut dapat order serentak 8 order sekaligus.

Menurut pengguna fb yang bernama Ari Yatie lagi, rider tersebut telah lama menunggu dari jam 6.30pm sehinggalah pukul 8 malam namun yang siap baru 2 order saja.


Selepas itu dikatakan tuan kedai bising dan menyuruhnya menghantar dulu 2 pesanan tersebut. Namun abang rider memberitahu tidak boleh membuat penghantaran selagi kesemua order belum siap sepenuhnya.


Sejurus itu kelihatan vendor mencampakkan makanan itu ke lantai dan cc menghubungi vendor mengatakan rider tidak mahu membuat penghantaran. Dan semasa abang rider itu sedang membuat penjelasan tiba-tiba satu pen.ampar jantan hinggap kepadanya.


Menurut netizen lagi abang rider itu seorang yang berstatus OKU.


Sementara itu diruangan komen, rata-rata netizen bengang dengan tindakan tuan kedai tersebut yang dilihat sungguh kurang ajar dan berlagak dengan rider. Ada juga yang memberikan pengalaman yang buruk semasa makan dikedai tersebut.

ade sekali makan dkat pd tunggu sejam tk sampai² sekali den dh panas jumpa owner baru tau rupanya dia punya tukang masak ade sorang je so tkleh go memang lambat...nak aje aku makikan dia kalau dh tau tkde orang jngan nak terhegeh² bukak kedai...kang tk memasal cust marah - Mohd Amirul




Video dari Kementerian Netizen Malaysia

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.