Ticker

6/recent/ticker-posts

Tertekan dilahirkan sebagai manusia, lelaki ini nekad jadi seekor kambing

 


Macam-macam ragam manusia bila dah tertekan dengan kehidupan. Ada yang pergi bercuti, balik kampung, bermain permainan video mahupun menonton rancangan tv bagi menghilangkan tekanan tersebut.


Namun apa yang dilakukan seorang lelaki dari United Kingdom memang diluar pemikiran manusia normal. Lelaki ini sanggup pergi seorang diri ke kawasan pergunungan Swiss untuk menikmati kehidupan seb4gai seekor kamblng.


Menurut laporan dari diarishare yang dikongsikan dari HCL, lelaki itu telah mendapatkan sep4sang kaki kamblng dan usus kamblng buatan manusia yang boleh menghadam rvmput hijau untuk dirinya.


Lelaki yang dimaksudkan itu bern4ma Thomas Thwaites, sebelum itu dia menetap di London, berdepan masalah peng4ngguran dan masalah peribadi serta bosan dengan kehidupan di bandaraya.


Suatu hari dia mendapati anjlng y4ng dibela oleh rakannya kelihatan sungguh ceria, dan keadaan tersebut membu4tkannya teringin menjadi halwan. Pelik, kan?


Setelah memikirkan ia secara mend4lam, Thomas Thwaites akhirnya memilih untuk menjadi seekor kamblng.


Bagi menyesuaikan diri dengan tab1at makan rumput seperti kamblng, dia memasang usus buatan manusia di b4hagian pinggangnya.


Pelbagai cabaran dialaminya ketik4 hidup sebagai kamblng, contoh seperti sering terjatuh ketika merangkak b3rsama kumpulan kamblng, dan sebagainya.


Selain itu, kewujudannya tidak dit3rima oleh sekumpulan kamblng dan menganggap dia sebagai spesis as1ng, malah ada yang cuba menyerangnya.

Namun, akhirnya seekor kamblng k3lihatan mengekorinya ke mana saja dan cuba menyentuhnya melalui hidungnya.


Menurut seorang pengembala kamb1ng, tindakan kamblng tersebut menandakan Thomas Thwaites telah diterima s3bagai spesis mereka. Thomas Thwaites rasa terharu dengan apa yang terjadi.


Kehidupan menjadi kambing beri insp1rasi kepada Thomas Thwaites bahawa manusia wajar belajar daripada kamb1ng dalam usaha menjalani kehidupan dengan lebih relaks, ini kerana kamblng did4pati lebih tahu menikmati kehidupan daripada manusia.


Artikel dipetik dari : lastnews21h

Post a Comment

0 Comments